Zastosowanie technologii informacyjne w edukacji – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2014-2019

KSIĄŻKI

  1. B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci / Joanna Jatkowska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  2. Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. T. 3, Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni / pod red. Macieja Tanasia i Sylwii Galanciak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018
  3. Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. T. 4, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej / pod red. Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018
  4. Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej / red. nauk. Mirosław Z. Babiarz, Karol Bidziński, Alicja Giermakowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2016
  5. Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji / red. nauk. Dorota Siemieniecka. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015
  6. Edukacja informatyczna dzieci młodszych. Z. 1, Kształcenie umiejętności posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi przez dzieci młodsze / Kinga Pietrasik-Kulińska, Dorota Szuba, Jacek Stańdo. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017
  7. Edukacja informatyczna dzieci młodszych. Z. 2, Rozwijanie myślenia algorytmicznego dzieci młodszych poprzez gry i zabawy oraz dostosowane do ich wieku narzędzia TIK / Kinga Pietrasik-Kulińska, Dorota Szuba, Jacek Stańdo. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017
  8. Edukacja informatyczna dzieci młodszych. Z. 3, Ekspresja artystyczna dzieci młodszych z użyciem technologii informacyjno-komunikacyjnych / Kinga Pietrasik-Kulińska, Dorota Szuba, Jacek Stańdo. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017
  9. Edukacja matematyczna a cywilizacja cyfrowa : podmioty kształcenia wobec wyzwań technologii informacyjnych / Joanna Kandzia. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2016
  10. Edukacja w cyberprzestrzeni : nowe wyzwania i problemy badawcze / red. nauk. Danuta Morańska. – Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu, 2015
  11. Edukacja w czasach cyfrowej zarazy / Paweł Kasprzak, Zofia Agnieszka Kłakówna, Piotr Kołodziej, Adam Regiewicz, Janusz Waligóra. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016
  12. Edukacyjne konteksty nowych mediów / red. nauk. Krzysztof Stanikowski. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2014
  13. Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach / Howard Pitler, Elizabeth R. Hubbell, Matt Kuhn ; przeł. Patrycja Szmyd. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015
  14. E-katecheza : aplikacje, portale i media społecznościowe na lekcjach religii : twórz interaktywne quizy, wykorzystaj moc e-learningu, odkryj, czym są podcasty / Adam Ligęza, Michał Wilk. – Kraków : Wydawnictwo eSPe, 2016
  15. E-learning : kultura studiowania w przestrzeni sieci / Krzysztof Kuźmicz. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015
  16. E-learning : tajniki edukacji na odległość / Marlena Plebańska. – Warszawa : C.H. Beck 2011.
  17. E-learning w edukacji : jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną / Zbigniew Zieliński. – Gliwice : Wydawnictwo Helion/Helion Edukacja, cop. 2012
  18. Fenomen Facebooka : społeczne konteksty edukacji / pod redakcją Grażyny Penkowskiej. – Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2014
  19. iEdukacja : synergia nowych mediów i dydaktyki : ewolucja, antynomie, konteksty / Katarzyna Potyrała. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017
  20. Innowacje w edukacji w perspektywie jakości kształcenia / red. nauk.: Anna Karpińska, Katarzyna BorawskaKalbarczyk, Karol Kowalczuk. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek ; Białystok : Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku, 2019
  21. Katecheta i katechizowany w sieci / red. nauk. Beata Bilicka ; [rec. Wojciech Cichosz]. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015
  22. Nauczanie i uczenie się w sieci : kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym / Grażyna Barabasz. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2016
  23. Nowe media, technologie i trendy w edukacji : w kierunku mobilności i kształcenia hybrydowego / Monika Frania. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017
  24. Nowoczesne media w przestrzeniach edukacyjnych / pod red. Wojciech Czerski, Rafał Wawer. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2015
  25. Platforma Moodle dla każdego nauczyciela : praktyczny przewodnik z platformą demo / Rafał Mazgaj, Rafał Oparowski, Krzysztof Nadolski ; pod red. Rafała Bury, Marka Smyczka oraz Marcina Kaim. – Piekary Śląskie : Itstart, 2014
  26. Środki dydaktyczne w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji matematycznej. Z. 3, Jak wykorzystać technologię w edukacji matematycznej? / Marek Pisarski. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017
  27. Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji / red. Sergo Kuruliszwili. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2014
  28. Tik w pigułce : narzędziownik nauczyciela / Maciej Danieluk. – Poznań : Centrum Rozwoju Edukacji Edicon, 2019
  29. TIK. Z. 1, Teoria w pigułce / Anna Basińska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017
  30. TIK. Z. 2, Poradnik Mentora / Anna Basińska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017
  31. TIK. Z. 3, Zeszyt ćwiczeń / Anna Basińska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017
  32. Ukryty Internet jako przedmiot edukacji informacyjnej / Natalia Pamuła-Cieślak ; [rec. Wiesław Babik]. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015
  33. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji matematycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 3, Jak wykorzystać technologię w nauce funkcji i rachunku prawdopodobieństwa? / Jacek Stańdo. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Aktywne uczenie z wykorzystaniem metody WebQuest / Ewa Palka // Język Polski w Szkole 4-6. – 2016/2017, nr 1, s. 21-34
  2. Ale to już było… / Elżbieta Kawecka // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 2, s. 22-24
  3. Analiza danych z pomocą TIK / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 4, s. 54, 56-57
  4. Animacja poklatkowa w aplikacji Stop Motion Studio / Agnieszka Halicka // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 2, dodatek Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s. 18-21
  5. Ankieta w chmurze / Bożena Boryczka // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 2, dodatek Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s. 3-7
  6. Aplikacja Socrative i jej wykorzystanie na lekcji historii / Krzysztof Jurek // Wiadomości Historyczne. – 2019, nr 3, s. 34-37
  7. Aplikacje (prawie) filmowe w bibliotece : Animoto, Slajdzik, Dvolver / Katarzyna Chojnacka-Musiał // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 14-17
  8. Aplikacje edukacyjne / Karolina Zioło-Pużuk // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 7, s. 44-47
  9. Aplikacje Google wspomagające proces dydaktyczny / Grażyna Gregorczyk // Meritum. – 2015, nr 4, s. 40-47
  10. Aplikacje na pomoc wuefiście / Mikołaj Lasek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2019, nr 1, s. 22-24
  11. Aplikacje na smartfony przydatne w pracy bibliotekarza : Moja Biblioteka, Collage Maker, PicsArt / Katarzyna Chojnacka-Musiał // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 4, s. 17-19
  12. Aplikacje przyrodnicze, które warto zabrać ze sobą do szkoły / Mateusz Paradowski // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 2, dodatek Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s. 15-17
  13. Aplikacje wspomagające ucznia w rozwiązywaniu problemów matematycznych / Hanna Basaj // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 3, s. 25-31
  14. Berlin dla młodych… czyli Scenariusz lekcji z wykorzystaniem internetu / Magdalena Kosior-Szychiewicz, Aneta Szadziewska // Język Niemiecki. – 2014, nr 2, s. 40-54
  15. Blubbr : „kwizuj” z YouTubem! / Anna Dagmara Pozierak // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 2, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 1, s. 12-14
  16. Ciekawe lekcje geometrii z GeoGebrą i rozszerzoną rzeczywistością / Hanna Basaj // Meritum. – 2019, nr 4, s. 43-48
  17. Co dalej z cyfrową szkołą? / Anna Jakubiec // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 1, s. 13-14
  18. Cyfrowa szkoła – cyfrowy uczeń i nauczyciel / Gammanet // Meritum. – 2015, nr 4, s. 61-68
  19. Cyfrowe notatki / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 5, s. 46-49
  20. Cyfrowe zasoby do wykorzystania w nauczaniu / Mariusz Malinowski // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 6, s. 75-78
  21. Cyfrowi tubylcy lubią aplikacje / Agnieszka Łaszczych // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 12, s. 10-13 36 „Szkoła w chmurze” w ząbkowskiej podstawówce / Tomasz Łukawski // Meritum. – 2015, nr 4, s. 75-78
  22. Cyfrowy piórnik nauczyciela historii / Iwona Moczydłowska // Meritum. – 2016, nr 3, s. 96-104
  23. Cyfrowy świat zawodów na Mapie Karier czyli Sposoby na poznawanie zawodów w bibliotece szkolnej / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 5, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 3-5
  24. Czas na redefinicję nauczania – praca w chmurze wspierająca proces uczenia się / Marcin Zaród // Meritum. – 2015, nr 4, s. 27-32
  25. Czas na własne puzzle i audiobooki w bibliotece / Bożena Boryczka // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 2, dodatek Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s. 12-14
  26. Czy stosować TIK na geografii w szkole podstawowej? / Anna Grzybowska // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 2, s. 14-16
  27. Desmos – internetowy kalkulator graficzny / Hanna Basaj // Meritum. – 2015, nr 4, s. 104-106
  28. Dlaczego warto przystąpić do projektu Eduscience? / Zespół Projektu Eduscience // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 9/10, s. 36-41
  29. Do dzieła! : jak przygotować konkurs czytelniczy z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej? / Marzena Tyl, Joanna Stefańczyk // Polonistyka. – 2017, nr 2, s. 43-47
  30. Dojrzałość technologiczna – wyzwanie edukacji / Karolina Zioło-Pużuk // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 3, s. 52-55
  31. Dziennik elektroniczny w każdej szkole // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 3 (81) marzec, s. 50
  32. Dziennikarska e-przygoda z Junior Media / Iwona Gralec // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 5, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 15-18
  33. EDpuzzle czyli Nauka poprzez aktywne oglądanie filmów / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 7-10
  34. Edukacja 2050 według konektywistów / Grażyna Gregorczyk // Meritum 2014, nr 1 (32), s. 22-27
  35. Edukacja mobilna / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 9, s. 46, 48-4
  36. E-dziennik w smartfonie? / Piotr Stankiewicz // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 23, s. 15
  37. E-learning jako forma wspomagania kształcenia w zakresie przedmiotów przyrodniczych / Małgorzata Bartoszewicz // Nowa Szkoła. – 2014, nr 3, s. 32-38
  38. E-learning jako wyzwanie dla systemu edukacji / Anna Izabela Brzezińska [et al.] // Kultura i Edukacja. – 2012, nr 1, s. [7]-31
  39. Elektroniczne dzienniczki lektur w Story Jumper : nowoczesna metoda motywująca uczniów do czytania / Anna Płusa // Biblioteka w Szkole. – 2014, nr 7/8 dod. Biblioteka -Centrum Informacji nr 3, s. 16-18
  40. E-lektury w kształceniu polonistycznym / Ewa Palka // Język Polski w Gimnazjum. – 2014/2015, nr 2, s. 24-35
  41. Escape roomy w nauczaniu historii / Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 7/8, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji”. – 2019, nr 3, s. 17-21
  42. Facebook w edukacji / Sylwia Polcyn-Matuszewska // Remedium. – 2015, nr 1, s. 22-23
  43. Fascynujący Spitsbergen czyli Edukacyjna wizyta w Stacji Polarnej / Katarzyna Jankowska, Dagmara Bożek-Andryszczak, Wojciech Wojtak // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 9/10, s. 44-46
  44. Flipgrid – moc wypowiedzi ustnej / Agnieszka Halicka // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 3, s. 20-24
  45. Genial.ly – genialna platforma dla nowoczesnych nauczycieli / Agnieszka Halicka // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 5, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 8-13
  46. Geografia w chmurze / Anna Grzybowska // Meritum. – 2015, nr 4, s. 56-60
  47. GoConqr – platforma edukacyjna środowisko uczenia się / Hanna Basaj // Meritum. – 2015, nr 4, s. 114-117
  48. Godzinakodowania.pl / Witold Kranas // Meritum. – 2015, nr 4, s. 98-103
  49. Google Arts&Culture : dzieła sztuki na wyciągnięcie ręki / Marta Kozieł // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 7/8, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji”. – 2019, nr 3, s. 6-8
  50. Grupy dyskusyjne Google jako narzędzie efektywnej komunikacji nauczyciela z uczniem / Ewa Palka // Język Polski w Liceum. – 2015/2016, nr 2, s. 51-68
  51. Interaktywna cyfrowa lekcja na platformie GeoGebra / Hanna Basaj // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 1, s. 15-23
  52. Internet trafi pod szkolne strzechy / Kazimierz Włodawski // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 6, dod. „Nowe Technologie”, s. 8-9
  53. Internetowa pseudonauka / Karolina Zioło-Pużuk // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 9, s. 46-49
  54. Internetowe forum edukacyjne jako projekt „blended learning” na zajęciach kulturopoznawczych : wyzwania, ograniczenia, perspektywy / Joanna Wrycza-Bekier // Kultura i Edukacja. – 2014, nr 3, s. 52-74
  55. Internetowe portale filmowe jako pomoc w bibliotecznej edukacji filmoznawczej / Adrian Uljasz // Poradnik Bibliotekarza. – 2017, nr 6, s. 34-35
  56. Internetowe zasoby edukacyjne / Urszula Hoczyk // Nowa Szkoła. – 2014, nr 3, s. 23-28
  57. Jak chmurą internetową wspomóc swoje uczenie się? / Małgorzata Rostkowska // Meritum. – 2015, nr 4, s. 22-26
  58. Jak cyfrowa szkoła wspiera proces uczenia się i nauczania? / Colin Rose // Edukacja i Dialog. – 2014, nr 5/6, s. 6-16
  59. Jak kształtować kompetencje przyszłości w dobie technologii podwójnego użycia – niestandardowe rozwiązania do nowych wyzwań / Magdalena Brewczyńska // Meritum. – 2019, nr 1 (52), s. 102-107
  60. Jak motywować uczniów do czytania za pomocą TIK czyli Jak technologia może stać się sprzymierzeńcem czytelnictwa / Magdalena Brewczyńska // Meritum. – 2016, nr 2, s.77-81
  61. Jak rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość może wykorzystać przyrodnik? / Anna Grzybowska // Meritum. – 2019, nr 4, s. 61-65
  62. Jak tworzyć magiczne obrazki na lekcjach języka polskiego za pomocą technologii? / Joanna Heftowicz // Polonistyka. – 2019, nr 4, s. 14-16
  63. Jak wykorzystywać otwarte zasoby edukacyjne? / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła. – 2106, nr 7, s. 46-49
  64. Każdy nauczyciel – doradcą zawodowym, e-chmura go w tym wspiera! / Ewa Kędracka // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 2, s. 69-71
  65. Kod „biblioteka” – kodujemy w bibliotece / Mateusz Paradowski // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 7/8, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji”. – 2019, nr 3, s. 14-16
  66. Kody i szyfry wokół nas / Janusz S. Wierzbicki // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 2, s. 75-79
  67. Kolejność wykonywania działań z narzędziami TIK / Monika Gnutek // TIK w Edukacji. – 2018, nr 1, s. 28-29
  68. Kompetencje technologiczne nauczycieli / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 5, s. 48, 50-51
  69. Konkurs czytelniczy z wykorzystaniem kodów QR / Karolina Napierała // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 12, s. 26
  70. Lektury na Kahoot! / Beata Haładus // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 7/8, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji”. – 2019, nr 3, s. 22
  71. Mała Ojczyzna w edukacji kartograficznej / Jolanta Korycka-Skorupa, Tomasz Nowacki // Meritum. – 2019, nr 2 (49), s. 31-35
  72. Mapowanie myśli w internecie : pierwsze kroki w programie MindMeister / Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. – 2014, nr 11, dod. Biblioteka-Centrum Informacji nr 4, s. 19-20
  73. Memy internetowe o tematyce historycznej / Anna Borkiewicz // Wiadomości Historyczne. – 2017, nr 4, s. 30-35
  74. Mobilna edukacja – wirtualna lekcja – nowoczesna szkoła / Magdalena Krzyżanowska // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 48 (grudzień), s. 62-63
  75. Mobilna edukacja w szkole? / Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. – 2014, nr 5, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 22
  76. Myszką po mapie : Mapy Google jako narzędzie w pracy bibliotekarza / Mateusz Paradowski // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 4, s. 13-15
  77. Myślenie wizualne z TIK w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych / Renata Sidoruk-Sołoducha // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 2, s. 22-27
  78. Najbardziej przedsiębiorczy gimnazjaliści pochodzą z Płocka, a pingwiny… z Madagaskaru / Małgorzata Gasik // Meritum. – 2014, nr 2, s. 99-100
  79. Narzędzia TIK a komunikacja tekstowa / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 11, s. 48, 50-51
  80. Narzędziowy internet / Iwona Szocińska // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 9, s. 56-57
  81. Nauczanie historii wspomagane technologią informacyjno-komunikacyjną / Wioletta Śledziewska // Meritum. – 2016, nr 3, s. 105-110
  82. Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem elektronicznych książeczek / Ewa Palka // Język Polski w Gimnazjum. – 2017/2018, nr 3, s. 49-81
  83. Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem platformy LearningApps.org. Cz. 1 // Język Polski w Gimnazjum. – 2016/2017 nr 3, s. 23-45
  84. Nauczanie z duchem czasu / Natalia Orłowska // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2015, nr 52 (kwiecień), s. 8-9
  85. Nauczyciel w cyfrowej szkole – wykorzystanie mediów społecznościowych w edukacji / Dorota Zając // Polonistyka. – 2018, nr 1, s. 26-28
  86. Nauczyciele w sieci / Agnieszka Kostrzewska // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2015, nr 57, s. 60-61
  87. Nauczycielskie strony internetowe / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 9, s. 54-56
  88. Nauczycielskie sieci sposobem na… dżunglę (informacji i zadań) / Ewa Kędracka-Feldman // Meritum. – 2014, nr 1 (32), s. 74-77
  89. Nauczycielskie sieciowanie i doświadczenia z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych / Agata Arkabus, Anna Płusa // Edukacja i Dialog. – 2016, nr 1/2, s. 62-67
  90. Nie zasiedź się w sieci / Michał Sitek // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 5, dod. „Nowe Technologie”, s. 4-6
  91. Nowe spojrzenie na przekaz : reportaż multimedialny w Sway / Izabela Rudnicka // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 4, s. 3-6
  92. Nowe technologie w pracy każdego nauczyciela / Anna Michnik // Remedium. – 2015, nr 7/8, s. 44-45
  93. Nowe technologie w praktyce / Karolina Antkowiak // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 5, dod. „nowe Technologie”, s. 12-13
  94. Nowe w szkole, nowe na lekcjach, nowe w bibliotece / Mariusz Domański // Edukacja i Dialog. – 2017, nr 3/4, s. 15-20
  95. Nowoczesne metody kształcenia dzieci / Sylwia Polcyn // Remedium. – 2016, nr 7/8, s. 38-39
  96. Nowoczesne metody wzbogacające słownictwo : jak rozwijać bogactwo leksykalne dzięki wykorzystaniu narzędzi online? / Joanna Kostrzewa // Polonistyka. – 2019, nr 5, s. 28-30
  97. Nowoczesne narzędzia edukacyjne do nauki języka obcego. Cz. 1 / Elżbieta Pryłowska-Nowak // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 1, s. 28-32
  98. Nowoczesne narzędzia edukacyjne do nauki języka obcego. Cz. 2 / Elżbieta Pryłowska-Nowak // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 2, s. 25-30
  99. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji wczesnoszkolnej w świetle badań / Roman Lorens // Edukacja i Dialog. – 2018, nr 7/8, s. 67-74
  100. Nowoczesne technologie w przedszkolu / Iwona Micorek // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2016, nr 73 (czerwiec), s. 10-14
  101. O muzyce w literaturze czyli Dźwięki na języku polskim / Joanna Kostrzewa // Polonistyka. – 2019, nr 2, s. 16-19
  102. O poezji w czasach Internetu i Marku Sztarbowskim, poecie czasów Internetu / Elżbieta Binswanger-Stefańska // Edukacja i Dialog. – 2016, nr 7/8, s. 6-12
  103. O wykorzystaniu narzędzi internetowych w pracy z lekturą / Joanna Kostrzewa // Polonistyka. – 2019, nr 4, s. 37-40
  104. Od TIK w edukacji nie ma ucieczki / Adam Solecki // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 6, dod. „Nowe Technologie”, s. 13-14
  105. Od tradycji do cyfrowej kreatywności : e-kolaże i e-ziny / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 7/8, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji”. – 2019, nr 3, s. 11-13
  106. Od tradycyjnego dziennika literackiego do bloga : o czytaniu literatury dokumentu osobistego z uczniem cyfrowym / Anna Podemska-Kałuża // Polonistyka. – 2017, nr 2, s. 15-19
  107. Od wyszukiwania do sztucznej inteligencji / Agnieszka Borowiecka, Katarzyna Olędzka // Meritum. – 2019, nr 4, s. 35-39
  108. Odkrywamy i tworzymy interaktywne historie / Elżbieta Pryłowska-Nowak // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 1, s. 11-14
  109. Odwrócona lekcja : przykłady aplikacji do wykorzystania / Anna Szeląg // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 11, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” 2016, nr 4, s. 9-10
  110. Ogólnopolska Sieć Edukacyjna / Ewa Norkowska // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 3 (81) marzec, s. 43-48
  111. Opowiedz to filmem – praktyczne użycie języka filmu w tworzeniu audiowizualnej interpretacji utworu literackiego : scenariusz lekcji języka polskiego w szkole ponadpodstawowej z wykorzystaniem TIK / Agata Augustynowicz // Polonistyka. – 2019, nr 6, s. 52-53
  112. Opublikuj w Tackk / Hanna Basaj // Meritum. – 2015, nr 4, s. 107-113
  113. Pobierz wiedzę. Wyzwania dla edukacji w świetle badań kompetencji cyfrowych młodzieży i dorosłych / Grażyna Walczewska-Klimczak // Bibliotekarz. – 2014, nr 2, s. 30-36
  114. Podboje Aleksandra Wielkiego : scenariusz lekcji z przedmiotu historia / Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 2, dodatek Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s. 22-24
  115. Pomoc TIK dla uczniów z dysfunkcjami / Karolina Zioło-Pużuk // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 5, s. 44-47
  116. Portal Europejskich Inicjatyw Edukacyjnych / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła. – 2015, nr 4, s. 30-33
  117. Portale społecznościowe dla miłośników książek / Maria Garczyńska // Bibliotekarz. – 2016, nr 7/8, s. 11-13
  118. PoTIKaj… poczytaj czyli Jak za pomocą nowych technologii wspierać czytelnictwo / Bożena Boryczka // Meritum. – 2016, nr 2, s.82-89
  119. Praca w chmurze : zdalnie, wirtualnie, ale razem / Anna Michniuk // Wychowawca. – 2015, nr 11, s. 18-21
  120. Praktyczne wykorzystanie nowych technologii w poszczególnych obszarach edukacyjnych na przykładzie edukacji muzycznej / Iwona Micorek // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 80 (marzec), s. 56-61
  121. Praktyczne wykorzystanie nowych technologii w poszczególnych obszarach edukacyjnych na przykładzie edukacji plastycznej / Iwona Micorek // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 79, s. 50-53
  122. Problem cyfrowy, czyli pozór tarć cywilizacyjnych / Elżbieta Rogalska // Edukacja i Dialog. – 2017, nr 1/2, s. 17-21
  123. Program „Beginnings of Electronics” w zarządzaniu umiejętnością pracy z obwodami elektrycznymi / Walentyna Szwec // Fizyka w Szkole. – 2018, nr 1, s. 30-34
  124. Programuję samodzielnie / Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka // Meritum. – 2015, nr 4, s. 52-55
  125. Projekt e-komiksu „Droga do niepodległości” : scenariusz lekcji z przedmiotu historia i społeczeństwo / Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 4, s. 20-23
  126. Promocja czytelnictwa na Facebooku / Edyta Kosik // Bibliotekarz. – 2017, nr 2, s. 8-9
  127. Promocja czytelnictwa z wykorzystaniem narzędzi TIK / Iwona Kosińska // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 2, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 1, s. 16-17
  128. Promocja nieuświadomiona : czyli Warto zaglądać do „chmury” / Ewa Kędracka-Feldman // Meritum. – 2014, nr 4, s. 26-34
  129. Przerost formy nad treścią / Jarosław Bloch // Edukacja i Dialog. – 2017, nr 1/2, s. 56-57
  130. Przykład wykorzystania TIK w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2016, nr 77, s. 39-40
  131. Przyrodniczy projekt edukacyjny wspierany TIK a rozwój kompetencji kluczowych / Renata Sidoruk-Sołoducha // Meritum. – 2019, nr 1 (52), s. 108-114
  132. Przyszłość TIK w edukacji / Ewa Kędracka-Feldman // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 2, s. 48-51
  133. Quizizz – aplikacja do tworzenia interaktywnych testów / Marzena Jarocka // Biblioteka w Szkole 2017, nr 11, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 4, s. 14-16
  134. Quizme.pl : stwórz interaktywny test online / Marzena Jarocka // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 11-13
  135. Quizy w Moodle – jako jeden ze sposobów na powtórkę materiału z matematyki przed egzaminem maturalnym / Beata Pośpiech // Nauczyciel i Szkoła. – 2014, nr 1, s. 233-240
  136. Rezygnowanie z nowych technologii w procesie nauczania to jak chowanie głowy w piasek / Anna Grzegory ; rozm. przepr. Anna Przybył // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2016, nr 8 (66), s. 10-11
  137. Rodzic woli klikać? / Justyna Wojciechowska-Narloch // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 27/28, s. 17
  138. Rozpoznawanie potrzeb edukacyjnych cyfrowych tubylców / Emilia Musiał // Nowa Szkoła. – 2016, nr 3, s. 40-49
  139. Rzeczownik policzalne i niepoliczalne z LiveBinders / Monika Kapuśniak // TIK w Edukacji. – 2018, nr 1, s. 36-37
  140. Skuteczność metod i technik badania użyteczności naukowych serwisów WWW. Wnioski z testów Sterujemy robotem – program Lightbot / Justyna Klimczyk // TIK w Edukacji. – 2018, nr 1, s. 32-34
  141. Storybird na lekcji języka polskiego / Joanna Krzemińska // TIK w Edukacji. – 2018, nr 1, s. 40-41
  142. Stosowanie infografik na lekcji / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 6, s. 58-59
  143. Szkoła musi mieć program zmian wewnętrznych / Krzysztof Głomb ; rozm. przepr. Adam Solecki // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 6, dod. „Nowe Technologie”, s. 10-12
  144. Szkoła w chmurze, czyli Office 365 idzie do szkoły. Czy warto? / Michał Grześlak // Meritum. – 2015, nr 4, s. 48-51
  145. Szkoły stawiają na monitory interaktywne / Katarzyna Pruś // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 3, dodatek „Nowe Technologie”, s. 12, 14
  146. Sztuczna inteligencja – szanse i zagrożenia / Małgorzata Rostkowska // Meritum. – 2019, nr 4, s. 30-34
  147. Szybkie sporządzanie wykresów funkcji w kalkulatorze graficznym GeoGebry / Hanna Basaj // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 2, s. 17-21
  148. Technologia Wirtualnej Rzeczywistości światem zabawy dzieci niepełnosprawnych / Barbara Grzyb, Iwona Chuchnowska, Andrzej Bieniek, Piotr Wodarski, Jacek Jurkojć // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2015, nr 3, s. 49-60
  149. Technotrendy w edukacji / Karolina Zioło-Pużuk // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 1, s. 50-53
  150. TIK a edukacja spersonalizowana / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 6, s. 48, 50-51
  151. TIK nie gryzie / Marcin Zaród // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 1, s. 54-58
  152. TIK w pracy bibliotekarza / Anna Urbaniak // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 7, s. 78-80
  153. TIK w pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych / Marlena Zaborniak // Meritum. – 2017, nr 1, s. 112-117
  154. TIK? Tak! : czyli przygoda z Cudnolandią / Anna Babis // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 2, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 1, s. 15
  155. TIKowa gra edukacyjna na międzynarodowej wymianie młodzieży / Agnieszka Halicka // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 2, s. 11-19
  156. Tworzenie zasobów edukacyjnych w Internecie / Agnieszka Borowiecka, Bożena Boryczka // Meritum. – 2014, nr 1 (32), s. 64-73
  157. Tworzymy i uczymy się w chmurze – wspieranie ćwiczenia wypowiedzi łączącej tekst z grafiką / Izabela Rudnicka // Meritum. – 2015, nr 4, s. 33-39
  158. Tworzymy prostą grę / Agnieszka Samulska // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 2, s. 56-60
  159. Uczenie się w cyfrowym świecie / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 7, s. 38-40
  160. Uczyć z pomocą TIK – czyli jak? / Dorota Janczak // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 2, s. 28-30
  161. Umweltschutz im Alltag… mit der Maus… czyli O serwisach internetowych poświęconych ekologii w życiu codziennym / Sebastian Chudak // Język Niemiecki. – 2014, nr 1, s. 47-49
  162. W cyfrowym notatniku nauczyciela bibliotekarza czyli Kompetencje kluczowe w cyfrowym wymiarze / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 7/8, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji”. – 2019, nr 3, s. 9-10
  163. W jaki sposób cyfrowe urządzenia do przeprowadzania doświadczeń mogą zmienić nauczanie przedmiotów przyrodniczych w szkołach? / Tomasz Sobiepan // Meritum. – 2019, nr 4, s. 40-42
  164. W jaki sposób platforma edukacyjna może usprawnić proces nauki i nauczania oraz zmniejszyć nakład pracy nauczyciela / Colin Rose // Edukacja i Dialog. – 2014, nr 1/2, s. 6-13
  165. W jaki sposób współczesne technologie mogą wspierać nauczycieli biologii nauczanej dwujęzycznie? / Renata SidorukSołoducha // Meritum. – 2018, nr 4, s. 89-98
  166. Warsztat młodego artysty – facebookowe inspiracje dla nauczycieli / Sylwia Polcyn-Matuszewska // Remedium. – 2016, nr 4, s. 22-2
  167. Webquest – forma pracy metodą projektów / Karolina Zioło-Pużuk // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 12, s. 52, 54-55
  168. WebQuest w pracy dydaktycznej i wychowawczej / Mariola Tracz // Geografia w Szkole. – 2016, nr 5, s. 35-37
  169. Wielkie odkrycia geograficzne – projekt odwróconej klasy : scenariusz lekcji z historii / Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 11, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 4, s. 21-25
  170. Wirtualna edukacja? Może warto spróbować? / Marta Wnukowicz // Meritum. – 2019, nr 4, s. 53-60
  171. Wirtualna komunikacja i współpraca / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 8, s. 56, 58-59
  172. Wirtualna Redakcja – świetny sposób na zaangażowanie uczniów w szkolne dziennikarstwo / Ewa Mackiewicz // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 5, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 26-27
  173. Wirtualny spacer i webquest – metody usprawniające proces uczenia się / Elwira Litaszewska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2016, nr 8, s. 16-22
  174. Wirtualny zapis dziejów czyli Jak wykreować e-kronikę łączącą tradycję ze współczesnością / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 4, s. 10-1
  175. Witryny Google jako narzędzie efektywnej pracy nauczyciela z uczniem / Ewa Palka // Język Polski w Liceum. – 2015/2016, nr 4, s.43-67
  176. Wojna obronna Polski – początek II wojny światowej : scenariusz lekcji historii / Michał Luberda.// Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 18-21
  177. WolneLektury.pl to nie tylko lektury szkolne / Paulina Choromańska // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, s. 14-15
  178. Wpływ technologii informacyjnej na zmianę paradygmatów dydaktyki / Wacław Strykowski, Rafał M. Socha // Edukacja i Dialog. – 2017, nr 09/10, s. 27-33
  179. Wspieranie nauczycieli przedmiotów ścisłych zasobami portalu SCIENTIX / Elżbieta Kawecka // Meritum. – 2015, nr 4, s. 93-97
  180. Wykorzystanie narzędzi technologicznych do tworzenia własnych materiałów do pracy / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2018, nr 4, s. 38-42
  181. Wykorzystanie technologii interaktywnych / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 2, s. 55-57
  182. Wykorzystanie źródeł internetowych w procesie nauczania i uczenia się frazeologizmów niemieckich / Marta Pudło // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 4, s. 93-97
  183. Wyzwania edukacyjne w kontekście aktywności człowieka w przestrzeni cyfrowej / Józef Bednarek // Edukacja i Dialog. – 2017, nr 1/2, s. 49-55
  184. Youtube w nauce języków obcych / Sebastian Mrożek // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 89 (maj), s. 60-63
  185. YouTube, Facebook, radiola… : media w promocji czytelnictwa / Magdalena Króliczek-Pliszka // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 4, s. 24-27
  186. Z technologią w świat nauki czyli „Science Escape Room z TIK w roli głównej” / Renata Sidoruk-Sołoducha // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 1, s. 24-27
  187. Zachęcić do czytania i do działania / Mirosława Bogacz // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 2, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 1, s. 18-20
  188. Zajrzyj, sprawdź i poleć innym : zestaw ciekawych stron dla uczniów i nauczycieli / Hanna Basaj // Biblioteka w Szkole. – 2015, nr 5, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 6-11
  189. Zakreskowani / Mateusz Paradowski // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 11, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 4, s. 10
  190. Zaniechany potencjał technologii : esej o wędrówkach TIK po obrzeżach edukacji / Stanisław Dylak // Edukacja i Dialog. – 2016, nr 5/6, s. 14-25
  191. Zaprogramuj lekcje informatyki / Katarzyna Kołakowska, Magdalena Bielska, Izabela Judycka // Edukacja i Dialog. – 2017, nr 1/2, s. 25-29
  192. Zaprzyjaźnijmy się z kodami QR / Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka // Meritum. – 2019, nr 4, s. 49-52
  193. Zarażanie entuzjazmem / Marta Kawecka // Meritum. – 2015, nr 4, s. 87-92
  194. Zasoby platformy Eduscience w edukacji matematyczno-przyrodniczej / Ewa Pindel // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 9/10, s. 42-43
  195. Zastosowanie map myśli w procesie dydaktycznym / Ewa Palka // Język Polski w Liceum. – 2016/2017, nr 3, s. 41-59
  196. Zooniverse – internauci pomagają w badaniach naukowych / Witold Kranas // Meritum. – 2018, nr 4, s. 84-88

Oprac Wanda Golec

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót