Zajęcia terenowe w edukacji – zestawienie bibliograficzne za lata 2010-2020

Zajęcia w terenie są dla uczniów jedną z najatrakcyjniejszych form nauczania-uczenia się. Zajmują ważne miejsce w nowoczesnym systemie kształcenia, ponieważ stanowią bogate źródło wiedzy o świecie oraz pozwalają uczniom w sposób aktywny zdobywać informacje o otaczającej ich rzeczywistości. Mają swoje zastosowanie nie tylko w nauczaniu-uczeniu się przyrody i geografii, ale również w wielu innych obszarach edukacji.

KSIĄŻKI

  1. W dziką stronę : rozmowy o edukacji w przyrodzie / [redakcja Agnieszka Gaszyńska, Gosia Świderek]. – Łódź : Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła”, 2016
  2. Po stronie natury : edukacja ekologiczna w terenie / [red. Katarzyna Dulińska]. – Warszawa : Fundacja Nasza Ziemia, 2012
  3. (Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym / Renata Michalak, Teresa Parczewska. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Badamy przyrodę – propozycja zajęć dla klasy III / Bogusław Mól // Życie Szkoły. – 2013, nr 7, s. 28-30
  2. Badanie stanu środowiska : program zajęć dodatkowych / Danuta Maćkowiak // Geografia w Szkole. – 2016, nr 2, s. 34-41
  3. Białe szkoły nie zawsze chcą być białe / Piotr Winczewski // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2016, nr 6, s. 36-38
  4. Biegi na orientację na zajęciach wychowania fizycznego / Ewa Brzozowska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2016, nr 1, s. 46-50
  5. Biegi OCR czyli Wyścigi z przeszkodami / Mikołaj Lasek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2019, nr 5, s. 18-19
  6. Bliżej przyrody / Anna Kruczyńska, Magdalena Fuławka // Życie Szkoły. – 2010, nr 5, s. 24-27
  7. Choinka dla zwierząt : (lekcja w terenie) / Dorota Bujanowska, Jolanta Tomczuk-Zając // Wychowawca. – 2011, nr 2, s. 24-25
  8. Co wiesz o grzybach? / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2018, nr 7, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  9. Czy znasz zboża uprawiane w Polsce? / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2018, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, nr 8, s. 2-3
  10. Do lasu jak do supermarketu / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2016, nr 7, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  11. Do lasu jak do supermarketu. Cz. 2 / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2016, nr 8, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  12. Drzewa naszych lasów / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2017, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, nr 11, s. 2-3
  13. Edukacja poza szkolną ławką – poznajemy swoją małą i wielką ojczyznę / Dominika Wojtek // Życie Szkoły. – 2014, nr 5, s. 14-16
  14. Edukacja przyrodnicza w Babiogórskim Parku Narodowym / Irena Walentyńska // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2011, nr 3, s. 55-59
  15. Edukacyjne walory zajęć prowadzonych w lesie / Aneta Baranowska // Wychowawca. – 2016, nr 4, s. 10-11
  16. Efektywność zajęć terenowych a kształtowanie umiejętności jako przyczynek do dyskusji na temat poziomu nauczania w warunkach wzrastających oczekiwań społecznych / Małgorzata Cichoń // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2011, nr 4, s. 121-134
  17. Ekologia od podstaw / Nina Jansen // Eko i My. – 2018, nr 10, s. 22-25
  18. „Ekologiczny” trening w terenie : wykorzystanie walorów środowiska naturalnego w budowaniu formy sportowej / Dorota Kamień // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2019, nr 6, s. 54-58
  19. Ekosystem leśny : zajęcia terenowe dla gimnazjalistów w marcu / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2013, nr 3, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, nr 3, s. 2-3
  20. Geocaching w szkole / Jacek Banach // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2014, nr 4, s. 39-42
  21. Geografia jako przedmiot uczący postrzegać świat : doświadczenia z Jubileuszowego Konkursu Geograficznego dla szkół podstawowych / Bożena Kicińska, Wojciech Pokojski // Meritum. – 2019, nr 2, s. 53-57
  22. Gra terenowa – nauka przez zabawę / Dobrosława Egner, Iwona Müller // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 6, s. 60-62
  23. Gry i zabawy terenowe – uzupełnienie szkolenia sportowego w biegach górskich i przełajowych / Mariusz Ozimek, Marcelina Nowakowska, Marcin Nowak // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2012, nr 2, s. 36-42
  24. Gry i zabawy terenowe – w projekcie partnerstwo klas / Jolanta Piętowska, Lila Zukierska, Anna Herling // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2013, nr 4, s. 14-15
  25. Gry i zabawy w parku : propozycja dla przedszkolaków / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2013, nr 9, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  26. Gry i zabawy z piłkami w lekkoatletyce / Piotr Bora, Anna Bora // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2014, nr 6, s. 21-24
  27. Gry terenowe : nowa jakość w życiu szkoły i biblioteki / Karol Baranowski // Biblioteka w Szkole. – 2015, nr 10, s. 6-8
  28. Grzyby – teczka przyrodnicza nr 9 / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2017, nr 9, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  29. Jak konstruować karty obserwacji na wycieczki szkolne / Beata Korus // Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 3, s. 53-65
  30. Jak poznawać Małą Ojczyznę i własny region, czerpiąc mądrość „z nieba, ziemi, z dębów, buków”…? / Mirosława Rogala // Meritum. – 2019, nr 2 , s. 2-9
  31. Jak przygotować zajęcia terenowe? – od założeń norweskich do polskiej praktyki szkolnej / Anna Witkowska-Tomaszewska // Nauczanie Początkowe. – 2016/2017, nr 4, s. 56-63
  32. Jakie to drzewo? : zajęcia terenowe dla gimnazjalistów w styczniu / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2013, nr 1, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, nr 1, s. 2-3
  33. Jesienna wycieczka do parku narodowego / Alina Jakubowska // Biologia w Szkole. – 2018, nr 5, s. 50-53
  34. Jesienna wycieczka do parku narodowego // Życie Szkoły. – 2016, nr 10, s. 33-37
  35. Królowa Beskidów : wycieczka dydaktyczna na Babią Górę / Krzysztof Trojan // Geografia w Szkole. – 2019, nr 3, s. 35-39
  36. Kształcenie kompetencji kluczowych – zajęcia terenowe na Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej : scenariusz z geografii dla klasy VII / Zofia Szmidt, Barbara Szeptalin // Geografia w Szkole. – 2019, nr 1, s. 26-33
  37. Kultura, natura, przygoda! / Elżbieta Pryłowska-Nowak // Meritum. – 2015, nr 4, s. 122-128
  38. Kwiecień kwieci / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2016, nr 4, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  39. Lecą liście – teczka przyrodnicza nr 11 / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2017, nr 11, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  40. Lekcja geografii w „Rajskim ogrodzie”/ Aleksandra Vierek // Geografia w Szkole. – 2010, nr 3, s. 35-39
  41. Leśny ekosystem : zajęcia terenowe dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2013, nr 6, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  42. Lubelskie ślady Henryka Wieniawskiego – scenariusz wycieczki w formie questingu / Dorota Bujnowska // Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2011, nr 3, s. 40-44
  43. Łąka – teczka przyrodnicza nr 8 / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2017, nr 8, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  44. Majowe zajęcia terenowe / Alina Jakubowska // Życie Szkoły. – 2016, nr 5, s. 38-42
  45. Muzyka przyrody / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2016, nr 5, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  46. Na tropach lubelskiego Paganiniego – scenariusz gry ulicznej / Irena Starykiewicz, Tadeusz Starykiewicz // Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2011, nr 3, s. 45-50
  47. Nietypowy sprzęt sportowy. Cz. 2, Sportowa jesień z szyszkami w lesie : wykorzystanie „darów natury” w edukacji terenowej / Dorota Kamień // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2016, nr 5, s. 56-61
  48. (Nie)wykorzystany potencjał outdoor education : wybrane aspekty badań / Teresa Parczewska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2019, nr 5, s. 50-57
  49. Nowe gry terenowe w starym Płocku / Iwona Cierpiałkowska // Meritum. – 2019, nr 2, s. 50-52
  50. O edukacji przyrodniczo-leśnej dzieci i młodzieży w Łącku / Joanna Doliwa, Bartosz Wasilewski // Meritum. – 2019, nr 2, s. 27-30
  51. O zachowaniu na łonie natury : zajęcia terenowe dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2013, nr 5, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  52. Obserwacje wokół szkoły : scenariusz zajęć terenowych / Grzegorz Pruszko // Geografia w Szkole. – 2018, nr 6, s. 38-39
  53. Obserwujemy porosty : zajęcia terenowe dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2013, nr 2, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, nr 2, s. 2-3
  54. Orientacja w terenie / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2018, nr 3, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  55. Outdoor education jako innowacyjne podejście w edukacji przyrodniczo-ekologicznej / Aleksandra Suska, Milena Stolarczyk // Nauczanie Początkowe. – 2016/2017, nr 4, s. 22-29
  56. Pedagogika przygody – jak organizować naukę w terenie / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. – 2019, nr 6, s. 20-24
  57. Pedagogika przygody – jak organizować naukę w terenie / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Biologia w Szkole. – 2019, nr 6, s. 34-38
  58. Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam czyli Propozycje edukacji środowiskowej poza murami szkoły / Joanna Lipka, Bogdan Majewski // Meritum. – 2019, nr 2, s. 46-49
  59. „Powrót do przyrody”. O emocjonalnych korzyściach propozycji ruchu „slow” / Anna Klichowska // Nauczanie Początkowe. – 2016/2017, nr 4, s. 30-44
  60. Poznajemy najbliższą okolicę : scenariusz zajęć terenowych / Grzegorz Pruszko // Geografia w Szkole. – 2018, nr 4, s. 30-32
  61. Poznajemy Ziemię Świętokrzyską : sprawozdanie z wycieczki w klasie I / Małgorzata Grzela // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 4, s. 63-68
  62. Poznawać inaczej : scenariusz zajęć terenowych w formie wycieczki krajoznawczej dla uczniów gimnazjum / Maria Figa // Geografia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 36-40
  63. Poznawać świat empirycznie – znaczy wieloma zmysłami / Edyta Kolasińska-Bazan // Bliżej Przedszkola. – 2011, nr 1, s. 20-22
  64. Projekt zajęć terenowych dla uczniów klasy 3 – „Jesteśmy gośćmi w lesie” / Mirosława Parlak // Nauczanie Początkowe. – 2016/2017, nr 4, s. 64-69
  65. Projekt zajęć terenowych z wykorzystaniem geoinformacji – pomniki przyrody w Szymanowie / Anna Torzewska // Meritum. – 2019, nr 2, s. 72-78
  66. Projekty edukacyjne – przykłady zajęć o tematyce środowiskowo-ekologicznej w Świętokrzyskim Parku Narodowym / Ilona Żeber-Dzikowska // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2012, nr 3, s. 94-106
  67. Propozycja scenariusza zajęć terenowych w klasie II / Ilona Żeber-Dzikowska // Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 2, s. 39-43
  68. Przykładowy obwód stacyjny do zrealizowania w parku / Ewa Brzozowska-Wicherek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2020, nr 5, s. 20-21
  69. Rola zajęć terenowych w procesie dydaktycznym / Barbara Górka // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2010, nr 3, s. 84-90
  70. Rośliny lasów / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2018, nr 9, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny nr 9, s. 2-3
  71. Rozsiewanie nasion : propozycja dla gimnazjalistów / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2013, nr 10, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  72. Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy 2 z wykorzystaniem podejścia „outdoor education” / Mirosława Parlak, Milena Stolarczyk // Nauczanie Początkowe. – 2016/2017, nr 4, s. 70-76
  73. Składniki przyrody / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2018, nr 4, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  74. Spacer i wycieczka w edukacji przedszkolnej / Elżbieta Korczewska // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 10, s. 4-9
  75. Sposoby poznawania przyrody / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2018, nr 1, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  76. Sposoby poznawania przyrody. Cz. 2 / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2018, nr 2, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  77. Sposób na lekcje wychowania fizycznego w terenie leśnym dla dzieci młodszych / Mariusz Ozimek, Adam Jurczak, Paulina Janowiec // Lider. – 2012, nr 4, s. 19-24
  78. Szkolna wyprawa naukowa do Tucholskiego Parku Krajobrazowego czyli W Krainie Borowej Ciotki / Tomasz Ordza // Biologia w Szkole. – 2019, nr 6, s. 46-53
  79. Szkolny Park Odkrywców / Małgorzata Wiśniewska ; rozm. Danuta Elsner// Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 2, s. 78-80
  80. Sztafetowe biegi przełajowe / Łukasz Rydzik // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2019, nr 6, s. 52-53
  81. Ścieżka dydaktyczna – historia, cele i założenia organizacyjne / Przemysław Krzemiński // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2010, nr 3, s. 76-84
  82. Ścieżka przyrodniczo-dydaktyczna w Zbójnie / Renata Z. Rutkowska, Marian Rutkowski // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2011, nr 3, s. 75-82
  83. Ścieżka przyrodniczo-leśna „Łuba” / Zdzisława Pawlata // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2011, nr 3, s. 83-86
  84. Ślady człowieka w lesie : propozycja dla uczniów szkoły podstawowej (klasy IV-VI) / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2013, nr 12, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  85. Tajemnice podwodnego świata czyli Matematyka w przyrodzie / Beata Bugajska-Jaszczołt, Aneta Gogół // Nauczanie Początkowe. – 2016/2017, nr 4, s. 77-90
  86. Trochę Zielona Szkoła : pomysł na powtórzenie w terenie / Alina Jakubowska // Życie Szkoły. – 2016, nr 6, s. 41-44
  87. Uczeń w dziczy : przyrodnicze wyjazdy drugoklasistów / Katarzyna Maleszak // Biologia w Szkole. – 2010, nr 3, s. 26-32
  88. Uczniowskie doświadczenia : propozycja dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2013, nr 7, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  89. W lesie nie rosną choinki – teczka przyrodnicza nr 12 / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2017, nr 12, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  90. W terenie z mapą i komórką / Romana Adamczyk // Geografia w Szkole. – 2018, nr 6, s. 35-37
  91. Warstwy lasu : zajęcia terenowe dla uczniów szkoły podstawowej (klas IV-VI) w kwietniu / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2013, nr 4, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  92. Wielka Rycerzowa – wycieczka śladami pasterstwa i puszczy karpackiej / Krzysztof Trojan // Geografia w Szkole. – 2018, nr 4, s. 26-29
  93. Wierzba jako inspiracja i motyw przewodni wycieczki dla dzieci / Tomasz Grabowski // Meritum. – 2019, nr 2, s. 62-67
  94. Wycieczka do Londynu – Londyn z podręczników szkolnych i Londyn widziany „na żywo” / Olga Aleksandrowska, Małgorzata Radecka // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 2, s. 142-148
  95. Wycieczka krajoznawcza jako forma pogłębiania więzi z regionem / Patrycja Chmielewska // Wychowanie na co Dzień. – 2016, nr 4, wkł., s. I-IV
  96. Wycieczka rowerowa w ramach lekcji wychowania fizycznego / Ewa Brzozowska-Wicherek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2017, nr 3, s. 57-59
  97. Wycieczki mentalne czyli Podróże palcem po mapie / Elżbieta Szefler, Jerzy Szefler // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 4, s. 14-30
  98. Wycieczki w edukacji ekologicznej uczniów klas początkowych / Piotr Kowolik // Nauczyciel i Szkoła. – 2012, nr 1, s. 197-208
  99. Wykorzystanie aplikacji webGIS i Mobile GIS do opracowania zajęć terenowych z edukacji geograficznej / Wojciech Pokojski, Paulina Pokojska // Meritum. – 2019, nr 2, s. 79-86
  100. Wykorzystanie koncepcji „outdoor education” we współczesnej szkole (na podstawie doświadczeń zdobytych podczas pobytu w Hiszpanii i Danii) / Aleksandra Suska, Milena Stolarczyk // Nauczanie Początkowe. – 2016/2017, nr 4, s. 45-50
  101. Z badań nad świadomością środowiskowo-ekologiczną uczniów w Świętokrzyskim Parku Narodowym / Ilona Żeber-Dzikowska // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2011, nr 3, s. 27-43
  102. Z książką w plecaku / Ewa Łapińska // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 9, s. 24
  103. „Za progiem”. Wartości edukacyjne uczenia się dzieci w plenerze / Jolanta Andrzejewska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2020, nr 2, s. 42-53
  104. Zabawy biegowe w terenie / Jarosław Cieśla // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2019, nr 5, s. 20-23
  105. Zabawy i gry terenowe z GPS – geocaching / Mariola Tracz, Witold Warcholik // Geografia w Szkole. – 2013, nr 6, s. 25-29
  106. Zajęcia poza klasą / Iwona Kołodziejek, Agnieszka Sułowska // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 2, s. 72-76
  107. Zajęcia szkolne w terenie – inspiracje z Rzymu / Justyna Adamowicz // Nowa Szkoła. – 2014, nr 7, s. 45-49
  108. Zajęcia terenowe na ścieżce edukacyjnej „Z Łopusznej na Janówki” w Gorczańskim Parku Narodowym / Paweł Góralczyk, Izabela Szot // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2012, nr 1, s. 76-86
  109. Zajęcia terenowe w lutym / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2012, nr 2, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, nr 2, s. 2-3
  110. Zajęcia terenowe w maju / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2012, nr 5, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  111. Zajęcia terenowe w marcu / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2012, nr 3, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  112. Zajęcia terenowe w październiku / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2012, nr 10, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  113. Zajęcia terenowe w sierpniu / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2012, nr 8, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  114. Zajęcia w terenie jako skuteczna forma kształcenia i wychowania w szkole / Maria Stachowicz-Polak // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2011, nr 1, s. 77-84
  115. Zalety ćwiczeń terenowych jako narzędzia w nauczaniu o rzeźbie powierzchni Ziemi / Irena Tsermegas // Meritum. – 2019, nr 2, s. 10-14
  116. Zalety wycieczki przedmiotowej / Katarzyna Szczepkowska // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 10, s. 58-60
  117. Zdrowie w jesiennej spiżarni / Małgorzata Warzkiewicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 8, s. 22-23
  118. Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2008-2018 na temat: Edukacja poza murami szkoły / Monika Cejmer // Meritum. – 2019, nr 2, s. 68-69
  119. Zielona Szkoła i nie tylko / Stanisław Makara // Biologia w Szkole. – 2010, nr 4, s. 47-50
  120. Zielona woda / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2015, nr 9, s. dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3
  121. Zmysły w poznawaniu przyrody : propozycja dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2013, nr 8, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny nr 8, s. 2-4
  122. Znaczenie wycieczek w rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym / Małgorzata Mróz // Wychowawca. – 2016, nr 4, s. 12-13
  123. Zwierzęta lasów / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. – 2018, nr 10, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3

Oprac. Agata Chodowiec
18.03.2021 r.

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót