Uczeń zdolny – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2016-2020

KSIĄŻKI

  1. Doświadczenia rodzin w odkrywaniu i rozwijaniu zdolności dzieci : perspektywa pedagogiczna / Małgorzata Stańczak. – Wyd. I. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2019
  2. Dzieci zdolne i uzdolnione / Alicja Baum, Joanna Łukasiewicz-Wieleba // W: Umiejętności społeczne dzieci : kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami / Aneta Jegier, Beata Szurowska. – Warszawa : Difin, 2017. – S. 206-228
  3. Edukacyjny wymiar samodzielności poznawczej : szkice teoretyczne i dociekania empiryczne w kontekście zdolności uczniów gimnazjum / Małgorzata Jabłonowska. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2016
  4. Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone : skuteczny trening umiejętności / Richard Guare, Peg Dawson, Colin Guare ; tł. Aleksandra Weksej. – Wyd. I. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2019
  5. Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów / redakcja naukowa Marzenna Magda-Adamowicz, Iwona Kopaczyńska, Mirosława Nyczaj-Drąg. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2017
  6. Rodzicielskie sposoby rozpoznawania i rozwijania zainteresowań i zdolności / Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Alicja Baum. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2013
  7. Rodzina uczniów zdolnych / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej E. Sękowski. – Warszawa : Difin, 2018
  8. Stymulowanie rozwoju zdolności matematycznych u dzieci w szkole podstawowej / Małgorzata Marmola // W: Opieka jako kategoria wychowawcza : metody i formy stymulacji dzieci i młodzieży w rodzinie i środowisku lokalnym / pod red. nauk. Urszuli Grucy-Miąsik. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016. – S. 285-294
  9. Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych – stymulacja zdolności dzieci i młodzieży / Katarzyna Chudy, Joanna Lulek, Katarzyna Wałęga // W: Opieka jako kategoria wychowawcza : metody i formy stymulacji dzieci i młodzieży w rodzinie i środowisku lokalnym / pod red. nauk. Urszuli Grucy-Miąsik. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016. – S. 295-302
  10. Uczeń uzdolniony matematycznie w opinii nauczycieli wczesnej edukacji / Karolina Skarbek // W: Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka / pod red. Elżbiety Płóciennik, Doroty Radzikowskiej. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016. – S. 85-98
  11. Uczeń zdolny w szkole. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka / Dominika Bardzińska // Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / red. nauk. Beata Szurowska. – Warszawa : Difin, 2020. – S. 108-125

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Akceptacja dziecka zdolnego przez rówieśników / Patrycja Banasik // Remedium. – 2017, nr 7/8, s. 30-31
  2. Dostrzec w uczniu talent / Arkadiusz Siwko ; rozm. przepr. Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 9, s. 28-31
  3. Dziecko zdolne czy nad wyraz ambitni rodzice / Ewa Zielińska // Bliżej Przedszkola. – 2020, nr 6, s. 16-19
  4. Fascynujący Świat Nauki, czyli praca metodą projektu dla zdolnych uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych / Marta Bolińska. – Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 3, s. 49-61
  5. Funkcja szkoły w rozwoju ucznia zdolnego we wczesnej edukacji / Joanna Skoczylas // Nowa Szkoła. – 2016, nr 2, s. 34-45
  6. Geny czy środowisko? / Tomasz Garstka // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 20, s. 16
  7. Identyfikowanie ucznia zdolnego w szkole / Joanna Skoczylas // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2016, nr 6, s. 23-29
  8. Jak odkrywać i rozwijać zdolności uczniów? : teoria inteligencji wielorakiej / Mariola Tracz // Geografia w Szkole. – 2016, nr 2, s. 30-33
  9. Jak pracować z uczniem zdolnym / Bogdan Urbanek // Nowa Szkoła. – 2016, nr 7, s. 32-43
  10. Jak pracować z uczniem zdolnym / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Biologia w Szkole. – 2020, nr 5, s. 26-30
  11. Jak przygotować ucznia zdolnego do konkursu / Lidia Pasich// Język Polski w Gimnazjum. – 2017/2018, nr 4, s. 28-49
  12. Kiedy zdolności to za mało : praca z uczniem ze SPE / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 84, s. 13-16
  13. Koncepcja, modele i możliwości pracy z uczniem zdolnym / Marta Bolińska // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 3, s. 7-19
  14. Między zdolnościami a kłopotami. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych / Marta Bolińska // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 3, s. 20-30
  15. Mój talent moim bogactwem : scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy II i III / Izabela Faleńczyk, Małgorzata Sasin // Wychowawca. – 2017, nr 6, s. 24
  16. Nauczycielskie atrybucje zdolności do matematyki uczniów i uczennic / Dorota Turska // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2017, nr 2, s. 25-40
  17. Nieidealny uczeń zdolny / Kinga Chojnacka, Weronika Sobczak, Weronika Syska // Remedium. – 2016, nr 11, s. 14-15
  18. Potrzeby uczniów szczególnie uzdolnionych / Marta Herzog, Weronika Loch, Martyna Tomczak // Remedium. – 2016, nr 2, s. 24-25
  19. Praca z dzieckiem zdolnym w przedszkolu / Joanna Skoczylas // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 6, s. 35-38
  20. Praca z uczniem szczególnie zdolnym / Dorota Zająć // Monitor Dyrektora Szkoła. – 2018, nr 10/2018, s. 50-53
  21. Praca z uczniem wybitnie zdolnym : indywidualny program lub tok nauki / Dariusz Zając // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 92, s. 27-30
  22. Praca z uczniem zdolnym szansą rozwoju nauczyciela / Mariusz Domański // Edukacja i Dialog. – 2018, nr 3/4, s. 6-10
  23. Praca z uczniem zdolnym ruchowo na lekcji wf / Ewa Brzozowska-Wicherek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2019, nr 6, s. 5-9
  24. Prymus pod presją / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 3, s. 12
  25. Przedszkolak szczególnie uzdolniony / Małgorzata Łoskot // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 91, s. 58-61
  26. Przegląd badań nad szkolnymi i pozaszkolnymi uwarunkowaniami nauczania języków obcych / Marek Muszyński [et al.] // Edukacja. – 2016, nr 4, s. 78-99
  27. Przegląd badań nad związkami zdolności przestrzennych z kompetencjami z nauk ścisłych uczniów i studentów / Dariusz Drążkowski, Krzysztof Piątkowski, Jakub Szwedo, Marcin Jadwiżyc // Edukacja. – 2017, nr 1, s. 67-84
  28. Rozpoznawanie i rozwijanie talentów uczniów z dysleksją / Aleksandra Kubala-Kulpiński // Polonistyka 2020, nr 6, s. 35-39
  29. Słowa i słufka : czyli jak rozwijać zdolności lingwistyczne / Joanna Hoffmann // Świetlica w Szkole. – 2017, nr 2, s. 6-7
  30. Specyficzne zaburzenia zdolności matematycznych / Edyta Szczepkowska // Życie Szkoły 2017, nr 10, s. 23-27
  31. Syndrom „cudownego dziecka” : uwagi aksjologiczno-pedagogiczne / Wiesław Setlak // Kwartalnik Edukacyjny. – 2016, nr 4, s. 26-34
  32. Tutoring szansą rozwoju talentów w polskiej szkole / Magdalena Leżucha // Wychowanie na co Dzień. – 2018, nr 1, s. 8-14
  33. Uwaga na talenty / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2016, nr 51/52, s. 20
  34. Wspieranie uczniów zdolnych / Urszula Solińska // Wychowawca. – 2016, nr 5, s. 16-17
  35. Wymagania, które rozwijają / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 94, s. 42-45
  36. Zdolności twórcze czyli Sposób na niekonwencjonalne myślenie i działanie / Anna Kałuba-Korczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 1, s. 59-61
  37. Zdolny uczeń – jak z nim pracować? / Joanna Łukowicz-Loska // Inspiracje Nauczanki. – 2019, nr 5, s. 46-49

Oprac. Małgorzata Percińska
12.02.2021

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót