Tutoring w edukacji – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2005-2020

KSIĄŻKI

  1. Autorytet nauczyciela czyli Jak być skutecznym i zmotywowanym wychowawcą / Jarosław Kordziński. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2020
  2. Dyrektor szkoły – moderator, facylitator, coach / Jarosław Kordziński. – Warszawa : ABC a Wolters Kluwer business, 2015
  3. Indywidualne wsparcie edukacyjne / red. i oprac. teoretyczne Wanda Hajnicz i Agnieszka Konieczna. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2015
  4. Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku : wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens / Mikołaj Marcela. – Wyd. I. – Warszawa : Muza, 2020
  5. Logodydaktyka w edukacji : o wychowaniu mądrego i szczęśliwego człowieka / Iwona Majewska-Opiełka. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015
  6. Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu : jak zapewnić uczniom sukces / Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko ; tł. Anna Łagodzka. – Wyd. I. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, cop. 2018
  7. Nauczyciel mentor : zbuduj klasę marzeń / Marzena Kud, Barbara Lew. – Wyd. I. – Warszawa : Difin, 2019
  8. Nauczyciel-tutor : prakseologiczna rekonstrukcja tutoringu szkolnego / Sławomir Krzychała. – Wyd. I. – Kraków : Impuls, 2018
  9. Nauczyciel w świecie współczesnym / pod red. nauk. Bożeny Muchackiej i Mirosława Szymańskiego. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  10. Nowoczesny wychowawca – tutor, mentor, coach / pod red. Józefy Bałachowicz i Agnieszki Rowickiej. – Warszawa : WSP im. Janusza Korczaka, 2013
  11. Skuteczny nauczyciel – skuteczna szkoła : przewodnik po efektywnym nauczaniu / Zuzana Kołacz-Kordzińska. – Warszawa : Verlag Dashofer, 2012
  12. Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady : poradnik dla nauczycieli / Julian Piotr Sawiński. – Warszawa : Difin, 2014
  13. Szkoła uczenia się / Jarosław Kordziński. – Warszawa : Wolters Kluwers, 2018
  14. Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich / Agnieszka Pawlak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009
  15. Tutoring jako spotkanie : historie indywidualnych przypadków / red. nauk. Beata Karpińska-Musiał, Magdalena Panońko. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2018
  16. Tutoring w polskiej szkole / Adrianna Sarnat-Ciastko. – Warszawa : Difin, 2015

ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

  1. Indywidualizacja nauczania jako odpowiedź na zróżnicowane potrzeby edukacyjne wszystkich uczniów / Iwona Kołodziejek // W: Każdy uczeń jest ważny : indywidualizacja na lekcji języka polskiego / red. Anna Janus-Sitarz. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, 2017. – S. 179-202
  2. Między partnerstwem a mistrzostwem : nauczyciel polonista we współczesnej szkole / Magdalena Marzec-Jóźwicka. – Lublin : Towarzystwo Naukowe KUL : Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2017. – S. 163-196: Traktuj każdego ucznia tak, jak na to zasługuje! O indywidualizacji
  3. Nauczyciel w roli szkolnego lidera wspierającego zdolności i uzdolnienia uczniów / Beata Dyrda //W: Przywództwo edukacyjne w szkole i jej otoczeniu / red. nauk. Stefan M. Kwiatkowski, Joanna M. Michalak, Inetta Nowosad. – Warszawa : Difin, 2011. – S. 157-171
  4. Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty ; przekład Jolanta Bartosik. – Wyd. 1 w jęz. pol. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. – S. 494-507: Wspieranie uczniów
  5. Od niemożności do możliwości – tutoring w edukacji akademickiej / Bożena Tołwińska // W: Twórcze wiązanie teorii i praktyki pedagogicznej : możliwości, wyzwania, inspiracje / red. nauk. Marta Kowalczuk-Walędziak, Alicja Korzeniecka-Bondar, Katarzyna Bocheńska-Włostowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2014. – S. 197-208
  6. Rozwój małego dziecka a tutoring rodzicielski w kontekście edukacji domowej i instytucjonalnej / Małgorzata Sławińska // W: Świat rodziny : perspektywa interdyscyplinarna : wobec wyzwań i zagrożeń / red. nauk. Joanna Maria Garbula, Aldona Zakrzewska, Wiktor Sawczuk. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2013. – S. 231-250

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Budowanie relacji nauczyciela z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych z wykorzystaniem metody tutoringu / Monika Łodej, Diana Huczkowska // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 2, s. 31-36
  2. Coaching – trzeba umieć się uczyć… / Artur Brzeziński // Nowa Szkoła. – 2013, nr 9, s. 35-36
  3. Coaching jako metoda pracy pedagogów i nauczycieli / Joanna Kozielska // Remedium. – 2016, nr 7/8, s. 46-48
  4. Coaching społeczny w pracy z młodzieżą zagrożoną nieprzystosowaniem / Karol Konaszewski, Anna Chańko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2014, nr 3, s. 24-28
  5. Coaching uczenia się czyli Pomysł na zaangażowanych uczniów / Artur Brzeziński // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 9, s. 60-62
  6. Coaching w pracy nauczyciela / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła. – 2012, nr 10, s. 46-49
  7. Czym jest tutoring? / Joanna Berska // Wychowawca. – 2016, nr 9, s. 14-15
  8. Dokąd i po co zmierzasz? : tutoring / Anna Dziubińska-Starska // Edukacja i Dialog. – 2014, nr 7/8, s. 23
  9. Dostrzec i wspomagać talent / Joanna Krystosiak // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 9, s. 47-48
  10. Dyrektor szkoły jako coach / Jarosław Kordziński / Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 4, s. 24-26
  11. Edukacja przez dialog / Włodzisław Kuzitowicz // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 51, s. 16-18
  12. Idea coachingu w edukacji / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2017, nr 4, s. 30-32
  13. Komunikacja w tutoringu szkolnym z perspektywy edukacyjnej analizy transakcyjnej / Adrianna Sarnat-Ciastko // Język Polski w Liceum. – 2016/2017, nr 1, s. 38-50
  14. Matematyczny tutoring – innowacyjna metoda pracy w grupie / Robert Baca // Matematyka. – 2020, nr 5, s. 5-8
  15. Mentoring formalny jako narzędzie rozwijania synergii w środowisku szkolnym / Eliza Czerka-Fortuna // Edukacja i Dialog. – 2011, nr 11/12, s. 44-47
  16. Mentoring w dydaktyce / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła. – 2015, nr 8, s. 44-47
  17. „Miałem mistrzów – staram się podążąć ich tropem (?)” : transkrypcja panelu dyskusyjnego // Rocznik Pedagogiczny. – 2012, nr specjalny, s. 7-25
  18. Nauczanie nieformalne : tutoring jako jedna z form strategii edukacyjnej nauczyciela / Jolanta Sajdera // Nowa Szkoła. – 2005, nr 4, s. 23-26
  19. Rozwój talentów wychowanków metodą tutoringu / Agnieszka Rowicka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 4, s. 28-40
  20. Sieć – antidotum na problemy / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 8, s. 82-85
  21. Trochę inny wychowawca : wywiad z Izabelą Bobowską, dyrektorem Gimnazjum Nr 16 we Wrocławiu na temat tutoringu / rozm. Anna Przybył // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 9, s. 10-12
  22. Tutor i uczeń w e-nauczaniu / Józef Dobrowolski // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 2, s. 83-85
  23. Tutoring drogą do sukcesu / Jolanta Wasilewska // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2015, nr 59, s. 50-53
  24. Tutoring i dziecko / Aleksandra Zając // Remedium. – 2013, nr 12, s. 6-7
  25. Tutoring jako forma zindywidualizowanego kształcenia / Barbara Jaśniewicz // Oświata Mazowiecka. – 2013, nr 4, s. 11-13
  26. Tutoring jako ważny obszar uczenia się dorosłych / Anetta Pereświet-Sołtan // Edukacja Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 137-151
  27. Tutoring jako zmiana modelu wychowawczego / Daniel Starski // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 7, s. 75-78
  28. Tutoring rodzinny jako przykład współpracy nauczycieli z rodzicami / Sylwia Skupień, Stanisław Kowal // Wychowawca. – 2019, nr 10, s. 12-14
  29. Tutoring rówieśniczy / Aneta Baranowska // Wychowawca. – 2015, nr 10, s. 31-33
  30. Tutoring rówieśniczy – stara metoda na nowo odkrywana / Karolina Appelt, Joanna Matejczuk // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 1, s. 21-30
  31. Tutoring rówieśniczy dla dziecka ze spektrum autyzmu / Kinga Ferenc // Szkoła Specjalna. – 2018, nr 3, s. 204-211
  32. Tutoring rówieśniczy w edukacji elementarnej / Marta Marchow // Remedium. – 2014, nr 1, s. 1-4
  33. Tutoring szansą dla systemu edukacji / Maria Sitko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 4, s. 27-32
  34. Tutoring w resocjalizacji / Małgorzata Wojtaszewska // Oświata Mazowiecka. – 2015, nr 1, s. 20-23
  35. Tutoring w szkole : rozmowa z Henrykiem Cicheckim, dyrektorem Zespołu Usług i Przedsiębiorczości im. Abpa A.J . Nowowiejskiego w Płocku / Henryk Cichocki ; rozm. przepr. Ewa Orłowska // Meritum. – 2016, nr 1, s. 62-63
  36. Tutoring w szkole : Mariusz Budzyński ; rozm. przepr. Ewa Orłowska // Meritum. – 2016, nr 1, s. 54-56
  37. Tutoring w szkole / Lucyna Bojarska // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 12, s. 54, 56-60
  38. Tutoring w szkole czy dobre doradztwo? / Julian Piotr Sawiński // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2014, nr 4, s. 16-19
  39. Tutoring w szkole jako ważna praktyka zmiany edukacyjnej / Elżbieta Nerwińska // Meritum. – 2010, nr 3, s. 49-56
  40. Uczenie się wsparte tutoringiem / Małgorzata Pomianowska, Katarzyna Szczepkowska // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 7, s. 70-74
  41. Uczyć w relacji : tutoring w edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Wróblewska // Życie Szkoły. – 2019, nr 2, s. 2-5
  42. Wdrożenie tutoringu w szkole / Małgorzata Pomianowska, Katarzyna Szczepkowska // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 7, s. 79-85
  43. Wykorzystanie tutoringu rówieśniczego w edukacji dzieci z zaburzeniami spektrum autyzmu / Daria Szykowna // Szkoła Specjalna : czasopismo poświęcone sprawom pedagogiki specjalnej. – Warszawa : Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 2018, nr 2, s. 136-143

Oprac. Jolanta Osińska-Kurek

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót