Terapia pedagogiczna – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2009-2020

KSIĄŻKI

  1. ABC mówienia, czytania i pisania : umiem mówić, czytać i pisać : zeszyt do rewalidacji dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania. Cz. 1 / Justyna Łomża, Irmina Knapik. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  2. ABC mówienia, czytania i pisania : umiem mówić, czytać i pisać : zeszyt do rewalidacji dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania. Cz. 2 / Justyna Łomża, Irmina Knapik. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  3. ADHD i nieśmiałość : ćwiczenia i karty pracy do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych / Irena Sosin ; il. Lidia Nowak-Chomicz. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2014
  4. ADHD i nieśmiałość : karty do samodzielnej pracy w domu / [Irena Sosin]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2014
  5. Arteterapia : scenariusze zajęć / Anna Pikała, Magdalena Sasin. – Łodź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016
  6. Arteterapia dla dzieci i młodzieży : scenariusze zajęć / Wiesław Karolak. – Wyd. I. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019
  7. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne : dla dzieci 6-9-letnich / Małgorzata Barańska. – Wyd. 3. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
  8. Ćwiczenia wyrównawcze dla uczniów z trudnościami w nauce czytania i pisania : ćwiczenia wyrównawcze klasa 1-4 / Marta Kuchnik. – Kraków : Wydawnictwo WiR, 2014
  9. Ćwiczenia z u-ó, ch-h do zastosowania w terapii pedagogicznej, na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych z uczniami w wieku 13+ / Elżbieta Suwalska. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  10. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : I etap edukacyjny / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017
  11. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : II etap edukacyjny / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017
  12. Dysleksja : ćwiczenia funkcji słuchowych i wzrokowych dla uczniów z dysleksją w wieku 11-13 lat / Agnieszka Bala. – Kraków : Wydawnictwo WIR, 2019
  13. Dysleksja : ćwiczenia językowe dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 9-10 lat / Marta Kuchnik. – Kraków : Wydawnictwo WIR, 2017
  14. Dysleksja rozwojowa : podstawy diagnozy i terapii / Janina Mickiewicz. – Toruń : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności „Dom Organizatora”, 2011
  15. Dziecko sześcioletnie w szkole : dobry start / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Lidia Czernecka. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  16. Efektywność dydaktyczna zajęć korekcyjno-wyrównawczych / Ewa Anna Zwolińska. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2010
  17. Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się / Marzena Kowaluk. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009
  18. Funkcje słuchowe : ćwiczenia i karty do samodzielnej pracy w domu / Katarzyna Hipisz ; il. Aleksandra Kajewska, Lidia Nowak-Chomicz. – Wyd. II. – Poznań : Forum Media Polska, cop. 2017
  19. Funkcje wzrokowe : ćwiczenia i karty do samodzielnej pracy w domu / Lidia Utrat-Milecka ; il. Aleksandra Kajewska, Lidia Nowak-Chomicz. – Wyd. 2. – Poznań : Forum Media Polska, cop. 2017
  20. Funkcjonowanie społeczne / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. – Wyd. 1. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017
  21. Gdy dziecko ma problemy z czytaniem / Kazimierz Słupek. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017
  22. Grafomotoryka : karty do samodzielnej pracy w domu / Marzena Krysztof-Zarzycka, Grażyna Dorodzińska ; red. prow. Irena Sosin ; il. Aleksandra Kajewska, Lidia Nowak-Chomicz. – Wyd. 2. – Poznań : Forum Media Polska, cop. 2018
  23. Grafomotoryka : karty pracy na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych / Marzena Krysztof-Zarzycka, Grażyna Dorodzińska. – Gdańsk : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2013
  24. Indywidualne wsparcie edukacyjne / red. i oprac. teoretyczne Wanda Hajnicz i Agnieszka Konieczna. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2015
  25. Ja też to potrafię : program zajęć kompensacyjno-korekcyjnych dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Dorota Kołodziejska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
  26. Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki? : Rozwojowe Testy Przesiewowe INPP oraz Program Ćwiczeń Integrujących INPP dla szkół / Sally Goddard Blythe ; il. Luca Papp ; tł. Magdalena Macińska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013
  27. Jak pomóc dziecku z dysleksją : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Anna Radwańska. – Warszawa : Difin, 2017
  28. Karta indywidualnych potrzeb ucznia : zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia / Renata Naprawa [et al.]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
  29. Karty pracy : z ćwiczeniami korekcyjno-kompensacyjnymi / Magdalena Hinz ; opracowanie merytoryczne i graficzne: Magdalena Hinz. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  30. Karty pracy : z ćwiczeniami korekcyjno-kompensacyjnymi : klasy 4-6 / Magdalena Hinz. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  31. Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną / Magdalena Wójcik. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
  32. Kombinatoryka wyrazowa : spostrzegaj, pomyśl, działaj / Barbara Zakrzewska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
  33. Koncentracja uwagi : ćwiczenia i karty pracy do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych / Irena Sosin. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2013
  34. Koordynacja wzrokowo-ruchowa : ćwiczenia i karty pracy do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych / Marzena Krysztof-Zarzycka, Barbara Płuska, Magdalena Domańska. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2013
  35. Kramik : ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne / Małgorzata Barańska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013
  36. Kto słucha nie błądzi : zadania doskonalące uwagę i pamięć słuchową / Anna Dobrowolska ; [red. Katarzyna Szalewska]. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017
  37. Małymi kroczkami : ćwiczenia do zajęć wyrównawczych dla kl. 3 : matematyka / Aneta Łuczyńska, Monika Kraszewska. – Kraków : Wydawnictwo WiR, 2011
  38. Matematyka : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Część 3 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
  39. Media – dysleksja – terapia pedagogiczna / Ewa Nowicka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek ; Zielona Góra : Uniwersytet Zielonogórski, 2012
  40. Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. – Wyd. 1 poszerz. [w Harmonii Universalis]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
  41. Nazwij i wpisz : ćwiczenia służące wzbogacaniu słownictwa dla osób z afazją, dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i specyficznymi zaburzeniami językowymi / Magdalena Hinz. – Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2016
  42. Orientacja przestrzenna : ćwiczenia i karty pracy do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych / Grażyna Dorodzińska. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2013
  43. Pierwsza pomoc dla uczniów z dysortografią : zestaw ćwiczeń dla dzieci z nasilonymi trudnościami w nauce pisowni polskiej : [różnicowanie głosek nosowych ą, ę oraz połączeń om, on, em, en] / Joanna Baran. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011
  44. Polubić matematykę : ćwiczenia rozwijające umiejętności matematyczne uczniów w wieku 10-15 lat / Dorota Miązek, Joanna Wójcicka. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009
  45. Praca z dzieckiem ryzyka dysleksji i dysgrafii na zajęciach terapeutycznych w przedszkolu / Anna Klim-Klimaszewska ; [rec. : Mária Podhájecká, Mirosław Dyrda, Ewa Jagiełło, Joanna Zienkiewicz, Jarmila Žolnová]. – Warszawa : Instytut Wydawniczy ERICA, 2015
  46. Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w czytaniu i pisaniu : edukacja polonistyczna / Alicja Tanajewska, Iwona Kiełpińska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015
  47. Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w liczeniu i zdobywaniu umiejętności matematycznych edukacja matematyczna / Alicja Tanajewska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015
  48. Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska. – Warszawa : Difin, 2020
  49. Program zajęć edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. – Warszawa : Difin, 2020
  50. Rosnę radośnie : zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach oraz oddziałach przedszkolnych / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013
  51. Rozwój mowy i języka : ćwiczenia i karty pracy do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych / Justyna Go[!]sik ; il. Lidia Nowak-Chomicz. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2014
  52. Rozwój mowy i języka : karty do samodzielnej pracy w domu / Justyna Go[!]sik ; il. Lidia Nowak-Chomicz. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2014
  53. Szkoła na miarę ucznia z dysleksją / Teresa Wejner Jaworska. – Wyd. 1. – Warszawa : Difin SA, 2020
  54. Techniki i metody relaksacyjne w wychowaniu edukacji i terapii : scenariusze pracy z dziećmi i młodzieżą / Gabriela Dobińska, Angelika Cieślikowska-Ryczko. – Wyd. I. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019
  55. Techniki socjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem agresywnym / Renata Szczepanik, Agnieszka Jaros. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016
  56. Terapia interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod red. nauk. Joanny Skibskiej. – Wyd. I. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2020
  57. Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć : poradnik dla terapeuty i nauczyciela / Anna Radwańska. – Warszawa : Difin, 2018
  58. Terapia pedagogiczna : wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne / Iwona Dąbrowska-Jabłońska ; Uniwersytet Opolski. – Wyd. 2. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2012
  59. Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej / red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016
  60. Terapia pedagogiczna. [T. 1], Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 4. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
  61. To nie jest trudne! : ćwiczenia rewalidacyjne dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Aleksandra Sadowska-Krajewska, Dagna Czerwonka ; oprac. graficzne Marcelina Krzemińska. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  62. Trening szkolny : ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne : klasa 4 / oprac. merytoryczne i graficzne: Magdalena Hinz ; il. Maria Pelc, Krzysztof Spychał. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  63. Trening szkolny : ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne : klasa 5 / oprac. merytoryczne i graficzne: Magdalena Hinz ; il. Maria Pelc. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  64. Trening szkolny : ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne : klasa 6 / oprac. merytoryczne i graficzne: Magdalena Hinz ; il. Maria Pelc. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  65. Uczę się czytać, pisać i liczyć : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 1 / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
  66. Uczę się czytać, pisać i liczyć : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 2 / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
  67. Uczę się czytać, pisać i liczyć : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 3 / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
  68. Uczę się czytać, pisać i liczyć : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 4 / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
  69. Uwierz w siebie : program terapeutyczny dla uczniów o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Krystyna Szczepańska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
  70. Uwierz w siebie : program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz terapeutycznych dla uczniów o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Krystyna Szczepańska. – Wyd. 2 popr. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  71. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacja Polska, 2009
  72. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 1 / Agnieszka Borowska- Kociemba, Małgorzata Krukowska ; red. Ewa Staszkiewicz. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
  73. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 2 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska ; red. Ewa Staszkiewicz. – Wyd. II. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  74. Zajęcia rewalidacyjne : zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej, klasy 1-3 / Jolanta Pańczyk. – Gliwice : Wydawnictwo Helion/Helion Edukacja, cop. 2014
  75. Zajęcia rewalidacyjne : zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej, klasy 4-6 / Jolanta Pańczyk. – Gliwice : Wydawnictwo Helion/Helion Edukacja, cop. 2014
  76. Zestaw ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci w wieku 10-12 lat / Renata Zofia Rutkowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009

ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

  1. Bezdroża terapii pedagogicznej / Ewa Lewandowska // W: Diagnoza i terapia psychopedagogiczna w edukacji dziecka : praca zbiorowa / pod red. Elżbiety Marek i Joanny Łuczak ; Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach. Filia w Piotrkowie Trybunalskim. – Piotrków Trybunalski : Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, 2010. – S. 69-75
  2. Zastosowanie metody Biofeedback w diagnozie i terapii pedagogicznej / Ryszard Błaszkiewicz // W: Diagnoza i terapia psychopedagogiczna w edukacji dziecka : praca zbiorowa / pod red. Elżbiety Marek i Joanny Łuczak ; Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach. Filia w Piotrkowie Trybunalskim. – Piotrków Trybunalski : Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, 2010. – S. 369-375

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Arkusz oceny ucznia podczas zajęć dydaktyczno-wyrównawczych / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 48, s. 31-32
  2. Biblioterapia jako odmiana terapii pedagogicznej / Paweł Szczepaniak // Opieka, Wychowanie, Terapia. – 2009, nr 3/4, s. 26-33
  3. Biblioterapia w procesie dydaktyczno-wychowawczym i terapii pedagogicznej : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. – 2015, nr 6, s. 56-62
  4. „Bracia miesiące” – scenariusz zajęć terapeutycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu / Jadwiga Jastrząb, Karolina Radecka // Wychowanie na co Dzień. – 2010, nr 6, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. IV-VI
  5. Czy warto uczęszczać na różne terapie wspomagające rozwój? / Ewa Jeżewska-Krasnodębska // Forum Logopedy. – 2018, nr 28, s. 9-14
  6. Gry i zabawy doskonalące koordynację wzrokowo-ruchową // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 107, s. 34-35
  7. Indywidualizacja w terapii pedagogicznej / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 4, s. 29-33
  8. Indywidualny program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych organizowanych w celu wyrównania zaburzeń w zakresie funkcjonowania społeczno-emocjonalnego i w zakresie wspomagania rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych oraz stymulacji rozwoju poznawczego / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 114, s. 57-58
  9. Jak organizować terapię pedagogiczną / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. – 2013, nr 9, s. 10-13
  10. Jak organizować zajęcia wyrównawcze w edukacji wczesnoszkolnej? / Barbara Taniewicz // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 112, s. 6-9
  11. Każdemu według potrzeb : warunki doboru form terapii do potrzeb dziecka / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 89, s. 4-7
  12. Konspekt zajęć terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Jadwiga Jastrząb, Alicja Jurzak, Joanna Mikołajczyk, Iwona Podlawska // Wychowanie na co Dzień. – 2010, nr 12, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. II-V
  13. Konspekt zajęć terapeutycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu, pisaniu i mówieniu / Katarzyna Dąbrowska, Patrycja Dąbrowska, Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2013, nr 7/8, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. III-VIII
  14. Malowane słowem, gestem i oddechem… czyli Koloroterapia na zajęciach terapeutyczno-rewalidacyjnych / Krystyna Moczia, Joanna Godawa // Chowanna. – 2009, T. 1, s. 97-107
  15. Metoda Instrumental Enrichment jako wsparcie terapii pedagogicznej i logopedycznej / Barbara Skałbania // Forum Logopedy. – 2018, nr 28, s. 56-59
  16. Metodyczne podstawy pracy korekcyjno-kompensacyjnej w terapii pedagogicznej uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2010, nr 12, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. I-II
  17. Metodyka interdyscyplinarna u podstaw skutecznej terapii pedagogicznej / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 4/5, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. I-V
  18. Mów dziecku, że potrafi… : praca z uczniem na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 40, s. 16-19
  19. Najważniejsze działania terapeuty pedagogicznego / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny 2019, nr 110, s. 48-52
  20. Nauczanie diagnozujące w terapii pedagogicznej uczniów z dysleksją rozwojową / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2010, nr 3, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. I-IV
  21. „Piraci” – zabawa dydaktyczna – scenariusz zajęć z zakresu terapii pedagogicznej / Ewa Borek // Forum Logopedy. – 2019, nr 34, s. 30-33
  22. Plan zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (wzór) // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 110, s. 43-45
  23. Program zajęć reedukacji : dla uczniów klas 4-6 ze specjalnymi problemami w nauce / Joanna Pelikan // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 11, s. 19-21
  24. Program zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z obustronnym niedosłuchem / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2011, nr 27, s. 40-42
  25. Projekty warte naśladowania : „Pomóż zrobić mi to samemu – wspomaganie wielozmysłowego poznawania i funkcjonowania w świecie” / Anna Grabas // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 10, s. 21-22
  26. Przykładowy program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w przedszkolu // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 4, s. 39-43
  27. „Psychopedagogika stosowana” u podstaw skutecznej terapii pedagogicznej / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 1/2, dod., s. I-III
  28. Rola zajęć technicznych w terapii dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Agnieszka Maj // Życie Szkoły. – 2012, nr 10, s. 4-6
  29. Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (przykład) // Głos Pedagogiczny 2019, nr 110, s. 46-47
  30. Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się w szkole podstawowej / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 40, s. 34-35
  31. Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w gimnazjum / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 40, s. 36-37
  32. Terapeuta pedagogiczny – kwalifikacje, kompetencje, zadania / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 106, s. 92-94
  33. Terapia pedagogiczna : wprowadzenie / Adam Stankowski // Chowanna. – 2009, T. 1, s. 9-32
  34. Terapia pedagogiczna w przedszkolu / Daria Sędłak // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2016, nr 71, s. 48-51
  35. Terapia pedagogiczna w ujęciu teoretycznym i praktycznym / Barbara Skałbania, Andrzej Gretkowski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 4, s. 10-17
  36. Wczesna diagnoza ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się u podstaw skutecznej terapii psychopedagogicznej / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 6, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. I-IV
  37. Wielostronne nauczanie i uczenie się u podstaw skutecznej terapii pedagogicznej / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 3, dod., s. I-V
  38. Wspieranie rozwoju umiejętności w zakresie motoryki małej i dużej wyzwaniem współczesności / Dominika Przybyszewska // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2019/2020, nr 1, s. 104-117
  39. Wykorzystanie SI na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Polonistyka. – 2019, nr 3, s. 38-42
  40. Wykorzystanie zooterapii w terapii pedagogicznej na przykładzie terapii z udziałem psa / Anna Kurzeja, Joanna Godawa // Chowanna. – 2009, T. 1, s. 85-96
  41. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – z perspektywy indywidualnej teorii nauczyciela / Barbara Skałbania, Ewa M. Szumilas // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 4, s.7-17
  42. Zajęcia wyrównawcze w edukacji wczesnoszkolnej / Barbara Taniewicz // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 101, s. 12-14

Oprac. Agata Chodowiec
30.04.2021 r.

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót