Neurodydaktyka – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2002-2020

KSIĄŻKI

  1. Architektura wiedzy w szkole / Stanisław Dylak. – Warszawa : Difin, 2013
  2. Jak uczy się mózg / Manfred Spitzer. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007
  3. Jak uczyć się szybko i skutecznie / Christian Drapeau ; z fr. przeł. Hanna Pawlikowska-Gannon. – Warszawa : Klub dla Ciebie. Bauer-Weltbild Media, 2002
  4. Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi / Marzena Żylińska. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2013
  5. Neuroedukacja : praca zbiorowa / pod red. Wiesława Sikorskiego. – Słupsk : Dobra Literatura, 2015
  6. Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity / Małgorzata Chojak. – Warszawa : Difin, 2019
  7. Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; przekł. Bożena Jóźwiak. – Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2003
  8. Rozwiń swój genialny umysł : zanim zaczniesz uczyć się trzy razy szybciej / Katarzyna Gozdek-Michaelis. – Warszawa : Wydawnictwo Filar, [2003]
  9. Superumysł : jak uczyć się trzy razy szybciej / Zbyszek Brześkiewicz. – Białystok : Studio Astropsychologii, 2005
  10. Szkoła memów : w stronę dydaktyki ewolucyjnej / Marek Kaczmarzyk. – Gliwice : Wydawnictwo Element, 2018
  11. Szkoła w nauce i praktyce edukacyjnej. T. 1 / pod red. Bożeny Muchackiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2006
  12. Zintegrowany mózg – zintegrowane dziecko : 12 rewolucyjnych strategii kształtujących umysł twojego dziecka / Daniel J. Siegel, Tina Payne Bryson. – Poznań : „Rebis”, 2013

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Bez przyjemności nie ma nauki / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 44-54
  2. Czy zakres zmian w naszych szkołach jest wystarczający : neurodydaktyka – moda czy potrzeba? / Julian Piotr Skawiński // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 7/8, s. 111-114
  3. Dlaczego neurodydaktyka / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 45-53
  4. Dlaczego priorytetem jest „Nauka o ludzkim mózgu”? / Julian Piotr Skawiński // Nowa Szkoła. – 2005, nr 8, s. 30-32
  5. Edukacja wykorzystująca zasady neurodydaktyki / Julian Piotr Skawiński // Geografia w Szkole. – 2012, nr 2, s. 4-6
  6. Fałszywe przekonania na temat działania mózgu i zjawisk psychicznych czyli Neuromity i psychomity w edukacji / Monika Szczygieł, Krzysztof Cipora // Edukacja. – 2014, nr 2, s. 53-66
  7. Jak zbliżyć się do neurodydaktyki? : (scenariusz szkolenia nauczycieli) / Julian Piotr Skawiński // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 1, s. 9-12
  8. Metody, które wspomagają naukę / Beata Humięcka // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 1, s. 46, 48-50
  9. Mózg idzie do szkoły i … się nudzi / Marzena Żylińska ; rozm. przepr. Małgorzata Stańczyk // Życie Szkoły. – 2014, nr 5, s. 4-8
  10. Mózg uczy się, gdy chce / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 2, s. 90-99
  11. Neurodydaktyka – czyli droga od subiektywizmu do sprawdzonych faktów / Ewa Weber // Meritum. – 2014, nr 3, s. 91-92
  12. Neurodydaktyka – moda czy potrzeba? : czy zakres zmian w naszych szkołach jest wystarczający? / Julian Piotr Sawiński // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 7/8, s. 111-114
  13. Neurodydaktyka – przyjaciel czy wróg nauczyciela? : refleksje praktyka / Małgorzata Talarczyk // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 71, s. 61-63
  14. Neurodydaktyka : czy wiedza o mózgu nas zmienia? / Marek Kaczmarzyk, Jacek Francikowski, Dorota Kopeć // Biologia w Szkole. – 2011, nr 5, s. 5-12
  15. Neurodydaktyka : motywacja, koncentracja i substancje szczęścia / Ewa Jurkiewicz // Życie Szkoły. – 2012, nr 2, s. 4-5
  16. Neurodydaktyka języków obcych. Nauczanie języków obcych w świetle badań nad mózgiem / Marzena Żylińska // Języki Obce w Szkole. – 2009/2010, nr 6, s. 5-18
  17. Neurodydaktyka okiem praktyka czyli Dlaczego w przedszkolu lepiej się bawić, niż robić co innego / Agnieszka Katarzyna Kuźba // Bliżej Przedszkola. – 2020, nr 2, s. 2-5
  18. Neurodydaktyka w szkole / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 88 (kwiecień), s. 50-55
  19. Neurodydaktyka czyli O tym, co wspiera, a co hamuje naturalne procesy uczenia się / Marzena Żylińska // Meritum. – 2014, nr 3, s. 2-10
  20. Neuroedukacja – nowy obszar zastosowań komputera w kształceniu / Bolesław Jaskuła // Edukacja. – 2010, nr 2, s. 45-50
  21. Neuropedagogika – przyszłość nauczania / Krzysztof Wojewodzie // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 2, s. 117-120
  22. Neuropedagogika i neurodydaktyka – tendencje XXI wieku / Erich Petlák // Chowanna. – 2012, nr 2, s. 59-66
  23. Neuropedagogika i neurodydaktyka a nauczanie / Erich Petlák // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 11, s. 12-13
  24. Neuropolonistyczne aspekty korespondencji sztuk / Małgorzata Imperowicz-Jurczak // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2019/2020, nr 1, s. 108-117
  25. Szkoła przyszłości : rewolucja w szkole! Uwolnić potencjał umysłu! / Marzena Żylińska // Edukacja i Dialog. – 2011, nr 3/4, s. 70-71
  26. Tajemnice ludzkiego mózgu czyli Słów kilka o neurodydaktyce / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. – 2014, nr 8, s. 8-11
  27. Uczenie się jako proces konstruowania wiedzy / Marzena Żylińska // Kwartalnik Edukacyjny. – 2013, nr 4, s. 3-13
  28. Uczenie się przez konstruowanie / Anna Satel // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 11, s. 47-49
  29. Wybrane strategie edukacyjne w kontekście założeń neurodydaktyki / Urszula Tyluś // Paedagogica at Utilitatem Disciplinae. – 2011, R. 7, s. 41-49
  30. Zasady neurodydaktyki czyli Jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu / Julian Piotr Skawiński // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 11, s. 39-42, 44-46
  31. Zasady neurodydaktyki czyli Jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu. Cz. 2 / Julian Piotr Skawiński // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 12, s. 37-44
  32. Zrozum mózg, a zrozumiesz dziecko / Adriana Kloskowska // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 118 (wrzesień), s. 15-19

ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

  1. Jak aktywizować ucznia…? : zrozumieć i wykorzystać zasady neurodydaktyki / Julian Piotr Sawiński // W: Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady : poradnik dla nauczycieli. – Warszawa : Difin, 2014. – S. 44-54
  2. Neurodydaktyka w służbie szkole i scholiologii / Anna Karpińska // W: Szkoła w nauce i praktyce edukacyjnej. T. 1 / pod red. Bożeny Muchackiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2006. – S. 157-164

Oprac. Katarzyna Czarnocka-Pasztor

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót