Kodowanie i programowanie – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2012-2021

KSIĄŻKI

  1. Ćwiczenia z kodowania : będę programistą : klasy 1-3 / Weronika Adamska. – Kraków : Wydawnictwo Aksjomat, [2020]
  2. Dziewczyny kodują : ucz się kodować i zmieniaj ten świat / Reshma Saujani. – Warszawa : Wilga – Grupa Wydawnicza Foksal, [2018]
  3. Hello Ruby : programowanie dla dzieci / [Linda Liukas ; przekł. Magdalena Rzepniewska]. – [Warszawa] : Sierra Madre cop. 2016
  4. Hello Scratch! : napisz swoja pierwszą grę i ucz się programowania / Gabriel Ford, Sadie Ford i Melissa Ford. – Gliwice : Helion, cop. 2019
  5. JavaScript dla dzieci / Chris Minnick, Eva Holland. – Gliwice : Wydawnictwo HELION, cop. 2020
  6. Kodowanie dla dzieci / Marc Scott. – Warszawa : Wydawnictwo” Nasza Księgarnia”, 2018
  7. Kodowanie na dywanie : w przedszkolu, w szkole i w domu / Anna Świc. – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2017
  8. Kodusie : nauka kodowania. Cz. 1 / Elżbieta Dędza. – Wyd. I. – Kijewo Krółewskie : Wydawnictwo NIKO, 2019
  9. Kodusie : nauka kodowania. Cz. 2 / Elżbieta Dędza. – Wyd. I. – Kijewo Krółewskie : Wydawnictwo NIKO, 2019
  10. Magia Ruby : programowanie na wesoło / Eric Weinstein ; [przekład WITKOM Witold Sikorski: Małgorzata Dąbkowska-Kowalik i Witold Sikorski]. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016
  11. Matma inaczej : kodowanie czyli Pomysły na przełamanie lekcyjnej rutyny / Joanna Świercz. – Wyd. 1. – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2020
  12. Młody mistrz programowania : języki Baltie i Scratch dla dzieci / Agnieszka Borkowska, Paweł Borkowski. – Gliwice : Helion, cop. 2018
  13. Młodzi giganci programowania : Scratch / Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka. – Gliwice : Helion, cop. 2019
  14. Mój pierwszy kodzik xD / Agnieszka Antosiewicz. – Kraków : Wydawnictwo Greg, [2021]
  15. Napisz kod : podręcznik pomocniczy dla rodziców i nauczycieli : przewodnik dla dorosłych / Max Wainewright. – Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, 2016
  16. Napisz kod : programowanie dla najmłodszych : krok po kroku. Cz. 1 / Max Wainewright. – Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, 2016
  17. Napisz kod : programowanie dla najmłodszych : krok po kroku. Cz. 2 / Max Wainewright. – Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, 2016
  18. Napisz kod : programowanie dla najmłodszych : krok po kroku. Cz. 3 / Max Wainewright. – Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, 2016
  19. Napisz kod : programowanie dla najmłodszych : krok po kroku. Cz. 4 / Max Wainewright. – Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, 2016
  20. Oficjalny ScratchJr : podręcznik : pomóż swojemu dziecku w nauce kodowania! / Marina Umaschi Bers, Mitchel Resnick ; [przekład WITKOM Witold Sikorski: Małgorzata Dąbkowska-Kowalik]. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016
  21. Programowanie : jakie to proste! : dla dzieci / [Carol Vorderman ; tł. Krzysztof Bednarek]. – Warszawa : Wydawnictwo „Arkady”, 2015
  22. Programowanie dla najmłodszych / Urszula Wiejak. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2019
  23. Programowanie gier : wzorce / Robert Nystrom ; przekł. Wojciech Fenrich, Małgorzata Dąbkowska-Kowalik i Witold Sikorski na zlecenie WITKOM Witold Sikorski. – Wyd. 1. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2020
  24. Programowanie z Minecraftem dla dzieci : poziom podstawowy / Urszula Wiejak, Karolina Niemira, Adrian Wojciechowski. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2019
  25. Python w zadaniach : programowanie dla młodzieży : poziom podstawowy / Urszula Wiejak, Adrian Wojciechowski. – Gliwice : Helion, cop. 2020
  26. Scratch : komiksowa przygoda z programowaniem : wstęp do programowania dla najmłodszych! / the LEAD Project ; [tłumaczenie Marta Najman]. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2017
  27. Tajemnice kodowania : edukacja matematyczna : zabawy z szyfrowaniem, nowoczesne nauczanie, kody QR, 30 naklejek / Danuta Klimkiewicz, Anna Król, Bożena Płaszewska. – Kraków : Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski, cop. 2018
  28. Uczymy dzieci programowania : przyjazny przewodnik po programowaniu w Pythonie / Bryson Payne ; przekład Maciej Baranowski na zlecenie WITKOM Witold Sikorski. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018
  29. Zadania z kodowania : będę programistą : klasy 1-3 / Weronika Adamska. – Kraków : Wydawnictwo Aksjomat, [2020]
  30. Zaprojektuj bota : tworzenie interfejsów konwersacyjnych / Amir Shevat ; tł.: Konrad Matuk. – Gliwice : Helion, cop. 2019
  31. Zostanę programistą : pierwsze zadania z kodowania dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Podleśna. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Czego uczymy się, programując? : refleksje o nauczaniu programowania w szkole podstawowej / Katarzyna Olędzka // Meritum. – 2014, nr 3, s. 82-88
  2. Czy i po co nauczać małe dzieci programowania? / Dorota Janczak // Meritum. – 2013, nr 2 (29), s. 68-72
  3. Czytanie i programowanie : kodujemy bajkę o śpiącej królewnie / Anna Puścińska // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 6, s. 22-23
  4. Czytanie i programowanie z Mikołajem w bibliotece szkolnej / Barbara Leszczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 12, s. 21-22
  5. Dwucyfrowe kodowanie zadań z matematyki / Agnieszka Sułowska, Marcin Karpiński // Edukacja. – 2012, nr 3, s.75-86
  6. Godzinakodowania.pl / Witold Kranas // Meritum. – 2015, nr 4, s. 98-103
  7. Jak trzeci język / Marcin Paks // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 15, s. 12
  8. Jaki jest pożytek z umiejętności programowania? / Hanna Basaj // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 3-5
  9. Kod „biblioteka” – kodujemy w bibliotece / Mateusz Paradowski // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 7/8, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji”. – 2019, nr 3, s. 14-16
  10. Kodowanie – dekodowanie w edukacji polonistycznej / Izabela Breguła // Życie Szkoły. – 2018, nr 4, s. 2-6
  11. Kodowanie a realizacja podstawy programowej w przedszkolu / Anna Świć // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 5, s. 52-54
  12. Kodowanie i dekodowanie w edukacji muzycznej / Izabela Breguła // Życie Szkoły. – 2018, nr 11, s. 23-28
  13. Kodowanie na matematyce / Joanna Świercz // Matematyka. – 2020, nr 2, s. 43-47
  14. Kodujemy fragment historii Harry΄ego Pottera : zajęcia z elementami programowania / Barbara Leszczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 5, s. 14-15
  15. Konstruktywistyczne spojrzenie na naukę programowania w szkole podstawowej / Tomasz Łukawski // Meritum. – 2017, nr 4, s. 16-21
  16. Kosmita w przedszkolu / Bożena Forma, Anna Przepióra // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 13, s. 12
  17. Mistrzowie Kodowania Junior w Przedszkolu nr 83 w Lublinie / Anna Świć // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 9, s. 46-49
  18. Nauka programowania / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 1, s. 56, 58-59
  19. Nauka programowania na ipadzie – od zera do bohatera programowanie na tablecie lub z robotem – nie tylko na informatyce / Janusz S. Wierzbicki // Meritum. – 2017, nr 4, s. 60-68
  20. Nauka programowania od klasy pierwszej / Ewa Stolarczyk // Życie Szkoły. – 2017, nr 7, s. 10-14
  21. O projekcie Scratch Maths / Katarzyna Olędzka // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 1, s 37-39
  22. Piękno i radość programowania w Snap! / Witold Kranas // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 2, s. 39-44
  23. Programowanie – czas start… już w przedszkolu / Iwona Micorek // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2016, nr 75 (październik), s. 54-58
  24. Programowanie – język przyszłości / Iwona Micorek // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2016, nr 74, s. 55-58
  25. Programowanie (nie tylko) dla artystów / Agnieszka Borowiecka // Meritum. – 2017, nr 4, s. 53-59
  26. Programowanie dla zainteresowanych / Agnieszka Borowiecka // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 1, s. 28-36
  27. Programowanie i kodowanie w bibliotece / Jacek Prądziński // Poradnik Bibliotekarza.- 2020, nr 11, s. 16-18
  28. Programowanie przez zabawę / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 8, s. 55-57
  29. Programowanie w bibliotece szkolnej? Dlaczego nie! / Rozanna Bogacz // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 6-8
  30. Programuję samodzielnie / Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka // Meritum. – 2015, nr 4, s. 52-55
  31. Przedszkolak w świecie kodowania / Anna Świć // Bliżej Przedszkola. – 2019, nr 4, s. 16-19
  32. Rodzice w programie Mistrzowie Kodowania – ważni dla nas, ważni dla dzieci / Anna Świć // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 4, s. 53-55
  33. Scratch, matematyka i klocki Lego / Agnieszka Borowiecka // Meritum. – 2017, nr 4, s. 26-33
  34. Szkopuł – wsparcie nauki programowania / Agnieszka Samulska // W Cyfrowej Szkole. – 2020, nr 1, s. 63-69
  35. Uczę ciekawiej – kodowanie i programowanie / Margareta Olszewska, Marzena Oterman // Życie Szkoły. – 2018, nr 5, s. 19-23
  36. Uczniowie niesłyszący lub słabosłyszący także mogą uczyć się programowania! / Grażyna Gregorczyk // Meritum. – 2016, nr 4, s. 49-50
  37. Uczymy (się) zdalnie programowania / Agnieszka Borowiecka // Meritum. – 2013, nr 4, s. 44-51
  38. W poszukiwaniu środowiska do nauki programowania – poza Scratchem / Witold Kranas // Meritum. – 2017, nr 4, s. 39-42
  39. Wspomaganie powszechnej nauki programowania – czy można je znaleźć w podstawach programowych innych przedmiotów niż informatyka? / Małgorzata Rostowska // Meritum. – 2017, nr 4, s. 8-15
  40. Z kodowaniem za pan brat! / Anna Świć // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 10, s. 46-48
  41. Zajęcia z myślenia ze Scottie Go! : jak wykorzystać programowanie w rozwijaniu kompetencji przyszłości / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 11, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 4, s. 5-7
  42. Zaprogramuj lekcje informatyki / Katarzyna Kołakowska, Magdalena Bielska, Izabela Judycka // Edukacja i Dialog. – 2017, nr 1/2, s. 25-29

Oprac. Katarzyna Czarnocka-Pasztor
Marzec 2021

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót