Ocenianie – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2015-2020

KSIĄŻKI

  1. Aktywizacja i ocenianie w edukacji matematycznej w klasach 4-8 szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 2, Strategia oceniania różnych rodzajów aktywności dzieci starszych i młodzieży w edukacji matematycznej, wspierające kreatywność i samodzielność uczących się / Agnieszka Pfeiffer. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017
  2. Aktywizacja nauczania i pomiar dydaktyczny w edukacji przyrodniczej w klasach 4-8 szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 3, Ocenianie wspierające aktywność badawczą uczniów w edukacji przyrodniczej w klasach 4-8 szkoły podstawowej / Elżbieta Szedzianis. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017
  3. Aktywizacja nauczania i pomiar dydaktyczny w edukacji przyrodniczej w klasach 4-8 szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 4, Ocenianie wspierające aktywność badawczą uczniów w ponadpodstawowej edukacji przyrodniczej / Elżbieta Szedzianis. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017
  4. Innowacje w nauczaniu szkolnym / Erich Petlák. – Kraków : Wydawnictwo Petrus, cop. 2017
  5. Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym / Bolesław Niemierko. – Sopot : Smak Słowa, 2018
  6. Nauczycielskie praktyki oceniania poza standardami / Grażyna Szyling. – Kraków : Impuls, 2017
  7. Ocenianie w szkole na cenzurowanym : badania – dylematy – inspiracje / red. Małgorzata Karwatowska, Małgorzata Latoch-Zielińska, Iwona Morawska. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020
  8. Profil osiągnięć ucznia : przewodnik dla terapeutów i nauczycieli / Jacek Kielin. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019
  9. Program nauczania wychowania fizycznego dla branżowej szkoły I i II stopnia wraz z planami pracy i kryteriami oceniania / Stanisław Żołyński. – Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, cop. 2019
  10. Program nauczania wychowania fizycznego dla klas 4-8 szkoły podstawowej wraz z planami pracy i kryteriami oceniania : Ruch – zdrowie dla każdego 2 / Stanisław Żołyński. – Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, cop.2018
  11. Program nauczania wychowania fizycznego dla liceum i technikum wraz z planami pracy i kryteriami oceniania / Stanisław Żołyński. – Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, cop. 2019
  12. Przedszkolna i wczesnoszkolna edukacja przyrodnicza we wszechstronnym rozwoju dziecka młodszego. Z. 3, Prowadzenie pomiarów w rozwoju psychofizycznym uczniów we wczesnoszkolnej edukacji przyrodniczej / Kinga Pietrasik-Kulińska, Dorota Szuba. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017
  13. Społeczne i indywidualne wymiary oceny szkolnej / Krzysztof Zajdel. – Kraków : Impuls, 2019
  14. Zasady klasyfikacji : 175 błędów w klasyfikacji / Małgorzata Celuch. – Warszawa : Oświata Grupa Wydawnicza – Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, cop. 2017
  15. Znaczenie oceniania w przebiegu życia / Krzysztof Zajdel. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2016

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Aktor czy obserwator? / Tomasz Garstka // Głos Nauczycielski. – 2016, nr 15, s. 16
  2. Arkusz nauczycielskiej oceny dziecka w odniesieniu do poszczególnych aspektów funkcjonowania i umiejętności na zajęciach z elementami języka obcego // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2015, nr 66, s. 39
  3. Czy jest możliwa sprawiedliwość w szkole? / Ewa Kosińska // Wychowawca. – 2018, nr 12, s. 22-23
  4. Czy ocenianie przez zdobywanie sprawności może być zastosowane w nauczaniu matematyki? / Wacław Zawadowski // Meritum. – 2017, nr 3, s. 21-28
  5. Dlaczego sztuka pytania jest sztuką myślenia? / Lidia Pasich // Meritum. – 2015, nr 1, s. 39-44
  6. Dydaktyczne aspekty oceniania kształtującego / Wojciech Papaj // Meritum. – 2015, nr 1, s. 25-29
  7. Feedback czyli informacja zwrotna / Tomasz Szwed // Matematyka. – 2020, nr 1, s. 41-43
  8. Funkcje i formy informacji zwrotnej / Tomasz Garstka // Meritum. – 2015, nr 1, s. 13-18
  9. Jak oceniać, żeby uczniowie lubili chodzić do szkoły i chcieli się uczyć? / Janusz Brzozowski // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2020, nr 3(101), s. 54-58
  10. Jak pomagać a nie szkodzić uczniom ocenianiem szkolnym / Bolesław Niemierko // Edukacja i Dialog. – 2018, nr 7/8, s. 31-38
  11. Kontrola i ocena w wychowaniu fizycznym – model oceny wspierającej / Urszula Supińska, Magdalena Kübler // Chowanna. – 2016, t. 2, s. 171-190
  12. Kontrola wypracowań i narzędzia oceniania / Maria Madejowa // Wychowawca. – 2018, nr 6, s. 20-22
  13. Końcoworoczna wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia / Katarzyna Komorowska // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 2, s. 90-97
  14. Kowal zawinił, Cygana powiesili / Krzysztof Konarzewski // Edukacja i Dialog. – 2018, nr 7/8, s. 23-29
  15. Kropla drąży kamień czyli jak przekonać się do OK / Beata Franczuk // Meritum. – 2015, nr 1, s. 61-64
  16. Kryteria oceny z religii / Renata Gryniewicz // Wychowawca. – 2018, nr 6, s. 33-34
  17. Kwestionariusz ankiety dla rodzica „Wewnątrzszkolne ocenianie osiągnięć mojego dziecka” // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2015, nr 50, s. 37-38
  18. Matematyczne (punktowe) ocenianie zachowania / Anna Żołnierczyk // Wychowawca. – 2018, nr 6, s. 35
  19. Metoda oceniania cząstkowego / Kazimierz Pietraszko // Wychowawca. – 2018, nr 6, s. 30-31
  20. Między policzalnym a niepoliczalnym / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 5, s. 58-60
  21. Natura błędów w ocenianiu / Izabela Breguła // Polonistyka. – 2018, nr 2, s. 24-27
  22. Natura błędów w ocenianiu / Izabela Breguła // Życie Szkoły. – 2017, nr 10, s. 17-22
  23. Nauczyciel ocenia… / Marta Choroszczyńska // Meritum. – 2015, nr 1, s. 8-12
  24. Nowe zasady oceniania / Marcin Majchrzak // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2015, nr 49, s. 15-18
  25. O docenianiu twórczego pisania czyli o wspierającej sile informacji zwrotnej / Agnieszka Wenda // Polonistyka. – 2018, nr 5, s. 49-53
  26. O niepowodzeniach z wczoraj i powodzeniach jutro / Elżbieta Binswanger-Stefańska // Edukacja i Dialog. – 2018, nr 7/8, s. 52-56
  27. O propozycjach kilku zmian edukacyjnych potrzebnych w szkołach / Zenon Krzemianowski, Izabela Suckiel // Nowa Szkoła. – 2017, nr 2, s. 13-19
  28. O pułapkach pomiaru osiągnięć szkolnych: „przeciętny uczeń” nie istnieje / Janusz Trempała // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2015, nr 4, s. 9-23
  29. Obyś cudze dzieci uczył : refleksje o szkolnym ocenianiu / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 66, s. 54-57
  30. Ocena opisowa jako forma opisywania szkolnej rzeczywistości / Ewa Nowel // Język Polski w Gimnazjum. – 2015/2016, nr 2, s. 42-57
  31. Ocena postępów dzieci i wczesna interwencja na zajęciach z języka angielskiego / Agnieszka Kostrzewska // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2016, nr 71, s. 52-56
  32. Ocena szkolna / Barbara D. Niziołek // Wychowawca. – 2016, nr 9, s. 26
  33. Ocenianie : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Katarzyna Milewska // Wychowawca. – 2018, nr 6, s. 31
  34. Ocenianie a rozwój / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 5, s. 66
  35. Ocenianie bieżące w dialogu z uczniem / Joanna Piasta-Siechowicz, Mirosława Iwasiewicz // Język Polski w Szkole 4-6. – 2015/2016, nr 1, s. 93-109
  36. Ocenianie bieżące w dialogu z uczniem. Cz. 2, Bajka / Joanna Piasta-Siechowicz, Mirosława Iwasiewicz // Język Polski w Szkole 4-6. – 2015/2016, nr 2, s. 98-109
  37. Ocenianie i relacje nauczyciel – uczeń na lekcjach wychowania fizycznego / Krzysztof Kultys // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2016, nr 3, s. 15-20
  38. Ocenianie końcoworoczne czas zacząć / Ewa Norkowska // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 6, s. 26-30
  39. Ocenianie kształtujące : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Wychowawca. – 2018, nr 6, s. 29
  40. Ocenianie kształtujące : zestawienie bibliograficzne w wyborze / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. – 2015, nr 2, s. 60-62
  41. Ocenianie osiągnięć uczniów / Sylwia Płusa // Wychowanie na co Dzień. – 2016, nr 1, s. 13-17
  42. Ocenianie po nowemu / Bogusław Tundzios // Meritum. – 2015, nr 1, s. 84-86
  43. Ocenianie postępów dzieci i dokumentacja zajęć z języka obcego w przedszkolu / Agnieszka Kostrzewska // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2015, nr 66, s. 54-56
  44. Ocenianie prac pisemnych – interpretacji tekstów / Joanna Dobkowska // Polonistyka. – 2019, nr 2, s. 50-52, 54-56
  45. Ocenianie prac pisemnych – opowiadań / Joanna Dobkowska // Polonistyka. – 2018, nr 6, s. 24-29
  46. Ocenianie prac pisemnych – wypowiedzi argumentacyjnych / Joanna Dobkowska // Polonistyka. – 2019, nr 1, s. 47-48, 50-53
  47. Ocenianie ucznia na lekcji wychowania fizycznego / Ewa Brzozowska-Wicherek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2019, nr 5, s. 44-47
  48. Ocenianie uczniów we współczesnej i przyszłej praktyce edukacyjnej szkoły : szanse, zagrożenia, perspektywy / Michał Kowalewski // Nowa Szkoła. – 2017, nr 2, s. 20-31
  49. Ocenianie umiejętności językowych uczniów / Joanna Dobkowska // Polonistyka. – 2018, nr 4, s. 50-53
  50. Ocenianie wspierające rozwój ucznia / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 111, s. 27-29
  51. Ocenianie wypowiedzi ustnych / Joanna Dobkowska, Adam Brożek // Polonistyka. – 2019, nr 3, s. 52-56
  52. Ocenić czy docenić : nauczycielskie dylematy w centrum gorących dyskusji o edukacji / Agnieszka Tomasik // Polonistyka. – 2018, nr 5, s. 42-45
  53. Ocenić pisanie czy podpisać się pod wystawioną oceną? : wokół trudności z ocenianiem prac pisemnych / Natalia Kuźmińska // Polonistyka. – 2015, nr 6, s. 26-31
  54. Od oceniania do recenzowania / Danuta Bula // Wychowawca. – 2018, nr 6, s. 23-24
  55. Oczekiwania szkolne wyrażone w świadectwach uczniów kończących klasę trzecią szkoły podstawowej / Edyta Ćwikła // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2019, nr 8, s. 40-51
  56. Pięć strategii oceniania kształtującego / Łukasz Mrózek // Wychowawca. – 2018, nr 6, s. 14-17
  57. Podwójne zaślepienie! / Tomasz Garstka // Głos Nauczycielski. – 2016, nr 9, s. 16
  58. Pomóżmy uczniom i nauczycielom czyli o ocenianiu w gimnazjum / Marlena Fota // Język Polski w Gimnazjum. – 2014/2015, nr 1, s. 23-39
  59. Projekt oceny ucznia / Ewa Afteni-Zdrzalik // Wychowawca. – 2018, nr 6, s. 32-33
  60. Rodzinno-środowiskowe uwarunkowania wyników nauki / Elżbieta Hałaburda // Kultura i Edukacja. – 2020, nr 1, s. 110-122
  61. Rola dyrektora we wdrażaniu oceniania kształtującego w szkole / Małgorzata Nowak // Meritum. – 2015, nr 1, s. 30-38
  62. RUBRIC jako narzędzie komunikacji w procesie oceniania / Ewa Kędracka-Feldman // Meritum. – 2015, nr 1, s. 79-83
  63. Ruch odnowy oceniania / Bolesław Niemierko // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 4, s. 52-54
  64. Siła złudzeń poznawczych / Tomasz Garstka // Głos Nauczycielski. – 2016, nr 3, s. 16
  65. Skala globalna (SG) języka angielskiego jako nowe narzędzie edukacyjne / Elżbieta Zawadowska-Kittel // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 2, s. 101-105
  66. Spostrzeżenia i uwagi dotyczące oceniania arkuszy maturalnych z chemii / Stefan Siedlecki // Chemia w Szkole. – 2020, nr 4, s. 25-27
  67. Sprawiedliwe ocenianie : (rozmowa pedagoga z 16-latkiem) / Agnieszka Wołodko // Wychowawca. – 2018, nr 12, s. 24-25
  68. Stałe diagnozowanie a ocena opisowa w klasach 1-3 / Dorota Dziamska // Życie Szkoły. – 2020, nr 2, s. 9-11
  69. Szkolny system oceniania / Antoni Józef Jeżowski // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 4, s. 28-31
  70. Szkolny system oceniania zachowania uczniów / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 114, s. 6-10
  71. Szkoła na tak / Bożena Janiszewska // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 10, s. 26-28, 30
  72. Trafność prognostyczna wskaźników osiągnięć gimnazjalnych względem wyników maturalnych dziewcząt i chłopców / Karolina Świst // Edukacja. – 2016, nr 4, s. 42-60
  73. Uchwycić balans, rzecz o meandrach oceniania / Bolesław Niemierko // Edukacja i Dialog. – 2018, nr 7/8, s. 40-50
  74. Umiem uczyć (się) w dialogu z uczniem, nauczycielem, rodzicem. Model „Oceniania w Dialogu” (OwD) / Joanna Piasta-Siechowicz // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2018/2019, nr 4, s. 53-66
  75. W drodze do oceniania kształtującego / Małgorzata Rostkowska // Meritum. – 2015, nr 1, s. 69-74
  76. Wrześniowe zmiany w prawie / Monika Sewastianowicz // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 8, s. 18-22
  77. Wykorzystanie egzaminów o niskiej doniosłości do oceny efektywności nauczania – możliwości i ograniczenia / Aleksandra Jasińska-Maciążek, Grzegorz Humenny // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2015, nr 4, s. 97-117
  78. Wyzwanie dla egzaminatora / Krzysztof Jurek // Wiadomości Historyczne. – 2015, nr 2, s. 32-34
  79. Wyzwanie dla szkolnego polonisty : ocenianie uczniów z dysleksją / Anna Podemska-Kałuża // Polonistyka. – 2018, nr 5, s. 8-13
  80. Wzorzec ucznia w świadectwach dzieci kończacych klasę trzecią szkoły podstawowej / Edyta Ćwikła // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2020, nr 8, s. 59-68
  81. Zastosowania ewaluacji edukacyjnej. Trzy rodzaje koncentracji / Sylwia Jaskuła // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2015, nr 4, s. 56-67
  82. Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2006-2014 na temat: Ocenianie kształtujące / Anna Bakierzyńska // Meritum. – 2015, nr 1, s. 75-76
  83. Zmiana roli oceniania / Bolesław Niemierko // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 1, s. 50-53
  84. Znam pewną szkołę OK… / Beata Kossakowska // Meritum. – 2015, nr 1, s. 53-60

Oprac. Anna Stefaniak

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót