Trudna klasa. Jak przetrwać, wyjść z twarzą i nie zwariować – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1997-2015

KSIĄŻKI

  1. A co mi zrobisz? : od chaosu do współpracy w klasie / Sylvia Rockwell. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, cop. 2008
  2. Dyscyplina w klasie : metody i techniki interwencji / Jakub Kołodziejczyk. – Kraków : Sophia, 2005
  3. Gdy dziecko ma problemy w klasie / Angel Morales Gómez. – Kraków : eSPe, 2002
  4. Jak być dobrym rodzicem „trudnego” ucznia / Égide Royer ; oprac. merytoryczne wyd. pol. Wiga Bednarkowa]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2009
  5. Jak być dobrym wychowawcą : autoewaluacja pracy wychowawczej, asertywność nauczyciela, skuteczne kierowanie klasą / Marek Grondas [et al.]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2012
  6. Jak kameleon na szkockiej spódniczce czyli Jak uczyć „trudnych” młodych, nie wykańczając siebie / Égide Royer. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2009
  7. Jak opanować przemoc w szkole / Mona O’Moore, Stephen James Minton. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, cop. 2008
  8. Jak pokonywać problemy behawioralne i emocjonalne u dzieci i młodzieży / Roy Howarth, Pam Fisher. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2005
  9. Jak postępować z agresywnym uczniem : zmiana sposobu myślenia i postępowania / Ewa Sokołowska. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2007
  10. Jak przetrwać w szkole? : przewodnik dla nauczycieli / Sue Roffey. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2008
  11. Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są źli, zmęczeni, bezradni lub po prostu stuknięci / Elaine K. McEwan. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, cop. 2008
  12. Jak współpracować z rodzicami „trudnych” uczniów? / Małgorzata Babiuch. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2002
  13. Jak zachować porządek w klasie / Hans-Peter Nolting. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004
  14. Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie / John Robertson. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998
  15. Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie / Robert J. MacKenzie. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008
  16. Klimat szkoły, klimat klasy / Erich Petlak. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, cop. 2007
  17. Kod zachowania : jak rozszyfrować i zmienić najtrudniejsze zachowania / Jessica Minahan i Nancy Rappaport. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2014
  18. Łatwe sposoby na trudne dziecko / Ronald Mah. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2008
  19. Metoda budowania strategii w pracy z dzieckiem i klasą : profilaktyka na co dzień / Aleksandra Karasowska. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia, cop. 2009
  20. Najpierw pomyśl : trening umiejętności radzenia sobie z gniewem i agresją uczniów szkół ponadpodstawowych / Jim Larson. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2012
  21. Nauczyciel wychowawca pedagog : szkolne wyzwania / Joanna M. Łukasiuk, Katarzyna Jagielska, Roman Solecki. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2013
  22. Nauczycielem być… : jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą / Ewa Góralczyk. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2006
  23. Niechęć do szkoły : jak pomóc dziecku, które opuszcza lekcje i wagaruje / David Heyne, Stephanie Rollings. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004
  24. O przymusie i dyscyplinie w klasie szkolnej / Stefan Mieszalski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997
  25. Obyś cudze dzieci…wychowywał : jak sobie radzić z problemami wychowawczymi w gimnazjum (i nie tylko) / Magdalena Sakowska, Joanna Sikora, Alina Żwirblińska. – Kielce : Oficyna Wydawnicza Nauczycieli, 2003
  26. Osobowość wychowawcy : być wychowawcą w zmiennych i dynamicznych warunkach życia społecznego / Zdzisław Kosyrz. – Warszawa : Wydawnictwo Pedagogium Wyższej Szkoły Pedagogiki Resocjalizacyjnej, 2005
  27. Pomaganie dzieciom nielubianym przez rówieśników z powodu zachowań antyspołecznych : program zajęć w małej grupie uczniów klas IV-V / Marta Herzberg. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia, 2012
  28. Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska. – Warszawa : Difin, 2014
  29. Problemy z zachowaniem dzieci i młodzieży / Monika Biała. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2006
  30. Profilaktyka w szkole dla młodzieży niedostosowanej społecznie : elementy programu i scenariusze zajęć dla uczniów klas 6 szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych / Joanna Moczydłowska, Izabela Pełszyńska. – Rzeszów : Fosze, [2004]
  31. Przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom w szkole : program poprawy wzorców zachowania / Deanne A. Crone, Robert H. Horner, Leanne S. Hawken. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia : Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, cop. 2009
  32. Przemoc w szkole : metody pracy wychowawczej, przeciwdziałanie, skuteczna interwencja / Tomasz Garstka [et al.]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2012
  33. Rozstrzyganie konfliktów : strategie, ćwiczenia i psychodrama dla dzieci / Susanna Palomares, Terri Akin. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2007
  34. Samorządna organizacja życia klasy : (z doświadczeń klas freinetowskich) / Zofia Napiórkowska. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls, 2005
  35. Sposoby na trudne zachowania uczniów : utrzymanie dyscypliny w klasie, kultura osobista uczniów, zawieranie kontraktów szkolnych / Bogdan Jankowski [et al.]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2012
  36. Spotkania zespołu wychowawczego : dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych / Katarzyna Kijak, Maria dos Santos. – Kraków : Wydawnictwo Rubikon, cop. 2004
  37. Trudna klasa : opanować, wychować, nauczyć… / Bill Rogers ; [tł. Zofia Janowska]. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2006
  38. Trudny uczeń w szkole : krótki przewodnik psychologiczny / Jarosław Jagieła. – Kraków : Rubikon, 2005
  39. Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej / Aneta Paszkiewicz, Małgorzata Łobacz. – Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2013
  40. Uczniowie w szkole : rzecz o zachowaniu : praktyczny przewodnik do skutecznego nauczania / Bill Rogers. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2005
  41. Umowa z klasą / Ewa Góralczyk. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2006
  42. Warunki skutecznej pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie / Aneta Paszkiewicz. – Warszawa : Difin, 2015
  43. Współpraca z rodzicami w szkole : scenariusze zebrań, wskazówki do prowadzenia trudnych rozmów, materiały dla rodziców / Tomasz Garstka [et al.]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2012
  44. Zaburzenia w zachowaniu dzieci i młodzieży w kontekście trudnych sytuacji szkolnych i pozaszkolnych / pod red. nauk. Danuty Boreckiej-Biernat. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Coaching społeczny w pracy z młodzieżą zagrożoną nieprzystosowaniem / Karol Konaszewski, Anna Chańko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2014, nr 3,
    s. 24-28
  2. Dyscyplinowanie trudnej klasy / Inocenty Marek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 9, s. 43-49
  3. Elementarne zasady pracy nauczyciela z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze / Elżbieta Kłosowska // Wychowanie na co Dzień. – 2006, nr 12, s. 25-27
  4. Fenomenologiczna metoda pracy z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie / Anna Fidelus // Nowa Szkoła. – 2008, nr 3, s. 22-27
  5. Integrowanie zespołu klasowego / Urszula Zdrojewska-Bielawska // Nowa Szkoła. – 2005, nr 4, s. 29-33
  6. Jak pracować z uczniem trudnym? : (zestawienie bibliograficzne) / Elżbieta Trojan // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 4, s. 20-21
  7. Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami nadpobudliwych uczniów / Stanisław Bobula // Głos Pedagogiczny. – 2009, nr 13, s. 24-29
  8. Kompetencje społeczne i osobiste wychowawcy w pracy z klasą trudną / Hanna Drzewiecka-Krawczyk // Meritum. – 2014, nr 2, s. 92-98
  9. Kontrakt między uczniem i szkołą / Agnieszka Makowska // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 45, s. 30
  10. Kontrakt między uczniem, rodzicem i wychowawcą / Agnieszka Makowska // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 45, s. 31
  11. Mam trudną klasę : propozycja działań dla nauczyciela / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 64, s. 48-51
  12. Nauczanie uczniów ze społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi trudnościami / Carmel Cefai // Język Polski w Szkole 4-6. – 2013/2014, nr 1, s. 17-31
  13. Nie ma trudnych uczniów / Edward Jakubowicz // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 3, s. 64-70
  14. Nie narzekaj, szukaj rozwiązań, pomagaj / Danuta Narożna // Przegląd Oświatowy. – 2006, nr 20, s. 15-16
  15. Nie taki trudny czyli Uczeń trudny na lekcji języka angielskiego (zasady i metody pracy z takim uczniem) / Izabela Uściłko // The Teacher. – 2007, nr 3, s. 41-47
  16. O bezradności wychowawczej – z teorii i doświadczeń praktycznych nauczycieli / Iwona Malorny // Wychowanie na co Dzień. – 2012, nr 4/5, s. 15-21
  17. Odchylenia od norm wychowawczych w zachowaniu młodzieży oraz intencjonalność pedagogiczna / Kazimierz Ostrowski // Edukacja. – 2006, nr 3, s. 63-72
  18. Poradnik młodego wychowawcy, czyli… 1001 pomysłów na klasę! / Danuta Narożna // Lider. – 2007, nr 1, s. 22-24
  19. Praca z trudnym uczniem / Agnieszka Nadolska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 8, s. 32-35
  20. Szkolna codzienność : uczniowie trudni / Izabela Uściłko // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 5, s. 33-39
  21. Tatuaż i piercing a zachowania problemowe młodzieży / Krzysztof Ostaszewski, Katarzyna Kocoń // Serwis Informacyjny. – 2008, nr 2, s. 11-15
  22. Trudna klasa w procesie dydaktyczno-wychowawczym – wskazówki praktyczne / Justyna Cieślińska // Remedium. – 2015, nr 4, s. 1-3
  23. Trudna młodzież / Patryk Zawadzki // Wychowawca. – 2009, nr 6, s. 19-21
  24. Trudne rozmowy o trudnych uczniach / Małgorzata Stańczyk // Życie Szkoły. – 2014, nr 1, s. 26-28
  25. Trudne rozmowy z rodzicem „trudnego” ucznia / Kinga Rusin // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 36, s. 20-21
  26. Trudne zachowania / Agnieszka Bogdańska // Przegląd Oświatowy. – 2007, nr 10, s. 5-6
  27. Trudny uczeń i trudni rodzice / Paulina Dubiel // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 4, s. 4-8
  28. Trudny uczeń w szkole / Jarosław Jagieła // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 47-58
  29. Trudny uczeń wyzwaniem reformowanej szkoły / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2009, nr 11, s. 25-27
  30. Uczeń sprawiający trudności wychowawcze / Zofia Ulińska // Wychowawca. – 2012, nr 2, s. 22-23
  31. Uczeń trudny – skuteczne metody interwencji / Hanna Warecka // Wychowanie na co Dzień. – 2011, nr 10/11, s. I-IV
  32. Uczę szczególną klasę… / Teresa Słowikowska // Nowa Szkoła. – 2006, nr 5, s. 27-29
  33. Warsztaty : praca z uczniem trudnym / Joanna Witt // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 3, s. 23-26
  34. Współpraca nauczycieli z rodzicami uczniów sprawiających trudności wychowawcze / Agnieszka Rowicka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 1, s. 40-45
  35. Zrozumieć trudnego ucznia : studium przypadku / Aleksandra Jędryszek-Geisler // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 9, s. 49-51

Oprac. Jolanta Osińska-Kurek

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót