Nagroda i kara w wychowaniu – zestawienie bibliograficzne za lata 2001-2020

KSIĄŻKI

  1. Kara w nauce i kulturze / red. nauk. Jarosław Utrat-Milecki. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2009
  2. Karanie i nagradzanie dzieci w rodzinie miejskiej / Zofia Brańka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Text, 2007
  3. Nagroda, informacja czy wyraz radości, czyli dlaczego matki chwalą swoje dzieci? / Anna Szymanik, Paulina Magdalena Michalska. – Warszawa : Difin, 2019
  4. Nagrody i kary w wychowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym / Marian Ochmański. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, 2001
  5. Nagrody i kary w wychowaniu rodzinnym a sytuacja szkolna uczniów gimnazjum / Dorota Sikora. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010
  6. O przemocy w wychowaniu : próba namysłu nad zjawiskiem karalności / pod red. Małgorzaty Bednarskiej. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2007
  7. Od walenia po łapach do zmarszczenia brwi, czyli o środkach dyscyplinujących w szkole / Lucyna Bojarska. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2009

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Analiza zachowania / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 7, s. 16
  2. Bez motywacji nie ma efektów / Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 57-67
  3. Charyzma i autorytet wychowawcy a problem kary, tolerancji i dobroczynności / Lesław Pytka // Opieka, Wychowanie, Terapia. – 2010, nr 1/2, s. 25-30
  4. Chwalić, ale za co? Motywacyjne aspekty pochwał / Waldemar Kozłowski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 5, s. 14-18
  5. Czemu winne niewinne klapsy? / Paweł Karpowicz // Charaktery. – 2008, nr 11, s. 26-29
  6. Czy możliwe jest wychowanie bez kar? / Krzysztof Cibora // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 126-131
  7. (Dez)aktualizacja karania / Lucyna Pacan // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 3/4, s. 30-33
  8. Dobrocią czy siłą? / Sylwia Palka // Wychowawca. – 2006, nr 11, s. 20-22
  9. Jesteś ważny – czyli jak mądrze chwalić dzieci / Agnieszka Wentrych // Bliżej Przedszkola. – 2019, nr 1, s. 20-22
  10. Kara i nagroda / Ewa Zielińska // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 3, s. 8-10
  11. Kara i nagroda w wychowaniu / Zofia Olender // Wychowawca. – 2006, nr 11, s. 14-15
  12. Kara i nagroda w wychowaniu : zestawienie bibliograficzne w wyborze / Paulina Ablewicz, Beata Moll-Kowalska // Wszystko dla Szkoły. – 2005, nr 10, s. [25]
  13. Kara surowa… Ale czy skuteczna? / Jakub Gutowski // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 2, s. 37-43
  14. Karanie uczniów w dawnej szkole / Grażyna Pyla // Wychowawca. – 2006, nr 11, s. 10-11
  15. Kary i nagrody – atrybuty władzy / Violetta Kruczkowska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 35-37
  16. Kary i nagrody / Anna M. Ziółkowska // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 2, s. 115-124
  17. Kary i nagrody w wychowaniu dziecka / Marta Włodarczyk // Remedium. – 2012, nr 6, s. 30-31
  18. Klaps zostawia pręgi / Brendan L. Smith // Charaktery. – 2014, nr 1, s. 44-47
  19. Lubię, co robię i robię, co lubię / Jakub Gutowski // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 4, s. 98-107
  20. Mądre nagrody, rozsądne kary / Anna Kałuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 56, s. 19-21
  21. Metoda karania w pedagogice humanistycznej / Elwira Krupowicz // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 8, s. 67-72
  22. Motywowanie uczniów do nauki cd / Stanisław Korczyński // Remedium. – 2016, nr 12, s. 12-13
  23. Nagroda i kara : jak motywować przedszkolaków? / Barbara Osińska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 9, s. 50-52
  24. Nagroda i kara w wychowaniu : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Ewelina Czajkowska // Nowa Szkoła. – 2015, nr 5, s. 58-62
  25. Nagroda i kara w wychowaniu : (zestawienie bibliograficzne) / Elżbieta Trojan // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 3, s. 22-23
  26. Nagrody bardziej niż kary… / Anna Maj // Wychowawca. – 2006, nr 11, s. 22
  27. Nagrody i kary : rady dla rodziców… i nie tylko / Gertruda Zając // Wychowawca. – 2006, nr 11, s. 12-13
  28. Nagrody i kary : rady dla rodziców… i nie tylko / Gertruda Zając // Życie Szkoły. – 2006, nr 1, s. 61-62
  29. Nie bijmy, aby nie bili / Jadwiga Raczkowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2005, nr 4, s. 3-9
  30. O karze / Burrhus Frederic Skinder // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 2, s. 125-126
  31. O mądrym wychowaniu dzieci / Ewa Zielińska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 11, s. 10-12
  32. O skuteczności środków dyscyplinujących w resocjalizacji dziewcząt / Marcin Jurczyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2016, nr 6, s. 50-54
  33. O wychowaniu bez kar i nagród / Sławomir Trusz // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 75-83
  34. Opinia na temat stosowania kar i nagród – ankieta dla nauczycieli / Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 114, s. 40
  35. Opinia na temat stosowania kar i nagród – ankieta dla uczniów / Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 114, s. 41
  36. Poglądy Janusza Korczaka – mistrza i wychowawcy – na temat stosowania kar w odbiorze współczesnych nauczycieli / Piotr Kowolik // Nauczyciel i Szkoła. – 2013, nr 1, s. 153-171
  37. Pomagać w rozwoju / Jarosław Kordziński // Wychowawca. – 2006, nr 11, s. 8-9
  38. Ponownie o motywowaniu uczniów do uczenia się geografii / Piskorz Sławomir, Tracz Mariola // Geografia w Szkole. – 2011, nr 5, s. 5-13
  39. Rozważania o karze w świetle pedagogiki porównawczej / Beata Krawiec // Opieka, Wychowanie, Terapia. – 2005, nr 1/2, s. 38-41
  40. Rozwój między karą a nagrodą : pedagogiczny spacer po linie / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 9, s. 52, 54-55
  41. SAZ – tresura czy wychowanie? / Sławomir Trusz // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 4, s. 69-79
  42. Skuteczność wychowawcza nagradzania / Grażyna Czeczot // Wychowawca. – 2018, nr 6, s. 26-29
  43. Strach się bać czyli uwaga na uwagi / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 82, s. 56-58
  44. Sztuka mądrego chwalenia / Katarzyna Moskal // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 2, s. 34-35
  45. Środowisko rodzinne a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży. Cz. 3 / Edyta Szot-Odrobina // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 4, s. 6-7
  46. Środowisko rodzinne a rozwój osobowości dziecka / Róża Pawłowska // Problemy Alkoholizmu. – 2005, nr 2/3, s. 9-14
  47. „Test pianki” a umiejętność odroczonej gratyfikacji / Lidia Kołodziejska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 5, s. 35-39
  48. Tęsknota za dyscypliną / Jacek Łukasz Pyżalski // Psychologia w Szkole. – 2015, nr 5, s. 105-111
  49. Walka o dyscyplinę / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 11, s. 20-24
  50. Warto chwalić ucznia swego / Przemysław Bąbel // Psychologia w Szkole. – 2013, nr 4, s. 69-76
  51. Wina i kara : refleksje na temat przekraczania zasad przez uczniów klas młodszych oraz wynikających z tego konsekwencji / Ewa Dziewierz // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 3, s. 8-10
  52. Wychowanie bez kar? / Aleksandra Jagła // Życie Szkoły. – 2012, nr 5, s. 31-33
  53. Wychowanie do odpowiedzialności. Cz. 1 / Aleksandra Krasowska // Remedium. – 2009, nr 9, s. 4-5
  54. Wychowanie jest sztuką : nagroda i kara / Renata Kostkiewicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 9, s. 49-52
  55. Wychowawcze znaczenie kar i nagród stosowanych w wychowaniu dzieci przedszkolnych / Piotr Kowolik // Nauczyciel i Szkoła. – 2011, nr 1, s. 97-107
  56. Wzmocnij mnie, a zmienię się / Przemysław Bąbel // Charaktery. – 2006, nr 11, s. 30-32
  57. Zacznij obiad od deseru! / Paweł Ostaszewski, Wojciech Białaczek // Charaktery. – 2008, nr 2, s. 48-51
  58. Zaufanie zamiast oceniania / Agnieszka Stein ; rozm. przepr. Małgorzata Stańczyk // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 11, s. 26-27
  59. Zemsta może być rozkoszą / Eva Eismann // Charaktery. – 2012, nr 3, s. 42-45
  60. Złudny urok nagród / Natalia i Krzysztof Minge // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 3/4, s. 36-38

Oprac. Anna Stefaniak

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót