Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2004-2013

KSIĄŻKI

  1. 100 sposobów motywowania innych / Steve Chandler i Scott Richardson ; [przekł. Magdalena Bugajska]. – Warszawa : Wydawnictwa Studio Emka, cop. 2011
  2. 7 nawyków skutecznego działania / Stephen R. Covey ; przeł. Iwona Majewska-Opiełka. – Wyd. 4, uzup. (dodr.). – Poznań : Dom Wydawniczy Rebis ; Franklin Covey, 2013
  3. Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2011
  4. Czy moje dziecko jest zdolne? / Alicja Borowska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2009
  5. Czytaj sprawniej : gwarantowany sukces w nauce / Christian Grüning ; [przekł. Norbert Młyńczak]. – Łódź : Wydawnictwo Aha! : Wydawnictwo JK, cop. 2010
  6. Diagnostyka pedagogiczna : nowe obszary i rozwiązania / Ewa Wysocka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013
  7. Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne / Barbara Skałbania. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
  8. Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : wybrane problemy i rozwiązania / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, cop. 2009
  9. Diagnoza dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej / Iwona Rokicińska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
  10. Diagnoza edukacyjna dzieci 6-, 7-letnich rozpoczynających naukę : (wersja po badaniach pilotażowych) / Ewa Tryzno. – Wyd. 3. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008
  11. Diagnoza i terapia psychopedagogiczna w edukacji dziecka : praca zbiorowa / pod red. Elżbiety Marek i Joanny Łuczak. – Piotrków Trybunalski : Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2010
  12. Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym : wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Karolina Skarbek, Irmina Wrońska. – Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2013
  13. Diagnoza przedszkolna dziecka w ostatnim roku wychowania przedszkolnego : materiały dla dziecka / Elżbieta Tokarska, Jolanta Kopała. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacja Polska, cop. 2011
  14. Diagnoza wstępna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie 1 : materiały dla nauczyciela / [aut. Ewa Czech]. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacja Polska, 2009
  15. Diagnoza wstępna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie 1 : materiały dla ucznia / [Ewa Czech ; il. Wojciech Górski]. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacja Polska, 2009
  16. Dlaczego niektórzy nauczyciele zawsze odnoszą sukces? / Marzena Frąckowiak. – Poznań : Wydawnictwo eMPi², 2010
  17. Duch klasy : jak motywować uczniów do nauki? / Merrill Harmin ; [przekł. Agata Tomaszewska]. – Wyd. 2. – Warszawa : CEO : Civitas, 2008
  18. Dziecko u progu szkoły : dojrzałość szkolna dzieci a ich gotowość do nauki / Leokadia Wiatrowska, Halina Dmochowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013
  19. Dziecko-uczeń w systemie edukacyjnym : teraźniejszość i przyszłość / pod red. Ireny Adamek, Bożeny Muchackiej. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, cop. 2010
  20. Edukacja – szkoła – nauczyciele : promowanie rozwoju dziecka / pod red. Józefa Kuźmy i Janusza Morbitzera. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005
  21. Gdy rodzic staje się roszczeniowy : poradnik dla nauczycieli / Marzena Frąckowiak. – Poznań : Wydawnictwo eMPI2 Mariana Pietraszewskiego, 2011
  22. Jak budować porozumienie i współpracę w szkole? : profilaktyka na co dzień / Aleksandra Karasowska. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne PARPAMEDIA : Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 2010
  23. Jak przetrwać w szkole i nie zwariować : poradnik dla rodziców, nauczycieli i uczniów / Jan Wróbel ; współpr. Małgorzata Wróbel (cz. 3 „Uczniowie”). – Warszawa : Czerwone i Czarne, 2010
  24. Jak uczyć się efektywnie : metody i motywacja : praktyczny poradnik / Edwin A. Locke ; z ćwiczeniami sporządzonymi we współpr. z Anne H. Locke ; przekł. Romuald Kirwiel. – Wyd. 2. – Poznań : Wydawnictwo Nakom, 2009
  25. Jak wydobyć geniusza ze swojego dziecka : zabawy i ćwiczenia rozwijające intelekt dzieci w wieku od 0 do 11 lat / Ken Adams ; [il. Peter Liddiard ; tł. Wojciech Nowicki]. – Poznań : Publicat, cop. 2011
  26. Każdy uczeń może osiągnąć sukces / William Glasser ; [tł. z jęz. ang. Agnieszka Alster]. – Łódź : Pracownia Alternatywnego Wychowania, cop. 2005
  27. Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela / pod red. nauk. Danuty Wosik-Kawali, Teresy Zubrzyckiej Maciąg. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
  28. Komunikacja pisemna i dokumentacja w kontaktach szkoła – rodzina i jej normatywno-dyrektywne aspekty / Agnieszka Konieczna. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2010
  29. Młodzież i sukces życiowy : studium z pedagogiki porównawczej na przykładzie młodzieży polskiej, czeskiej, niemieckiej i holenderskiej / pod red. nauk. Dobrochny Hildebrandt-Wypych i Katarzyny Kabacińskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
  30. Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce / Alicja Gałązka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008.
  31. Nauczyciel wychowawca pedagog : szkolne wyzwania / Joanna M. Łukasiuk, Katarzyna Jagielska, Roman Solecki. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2013
  32. Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej : jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2011
  33. O pomyślny start szkolny dziecka / pod red. Sabiny Guz, Iwony Zwierzchowskiej. – Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP : Wydawnictwo Comandor, 2010
  34. Ocena dojrzałości szkolnej : arkusz oceny dojrzałości, metody badań dojrzałości, pomoce do badań / Bożena Janiszewska. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwo „Seventh Sea”, 2008
  35. Pierwszy rok nauczania : jak osiągnąć sukces / Richard D. Kellough ; z wprow. Andrzeja Janowskiego ; tł. Janusz Stawiński. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011
  36. Psychologia sukcesu / Judith Leary-Joyce ; tł. Jarosław Sawicki. – Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012
  37. Rozmowy z rodzicami : poradnik dla nauczyciela / Anna Jankowska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP ; 2012
  38. Rozwijanie zdolności uczenia się : z Wygotskim i Brunerem w tle / Ewa Filipiak. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012
  39. Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Elżbiety Lubińskiej-Kościółek i Katarzyny Pluteckiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
  40. Sukces w szkole : jak uczyć się 2-3 razy szybciej i umiejętnie sprzedawać swoją wiedzę / Monika Łukasiewicz. – Wyd. 2 popr. i uzup. (dodr.). – Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2007
  41. Sukces w szkole jest możliwy : jak pomóc dzieciom, by miały dobre osiągnięcia w szkole podstawowej : poradnik dla rodziców i wychowawców / Christina Buchner ; tł. Magdalena Jałowiec. – Kielce : Jedność, 2004
  42. Sztuka kierowania sobą czyli Poznaj siłę inteligencji emocjonalnej / Randi B. Noyes ; tł. z jęz. norweskiego Mirosława Zimoń. – Katowice : Videograf II, 2008
  43. Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych : raport przygotowany w ramach projektu Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym / zespół Natalia Cybis [et al.]. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
  44. Współpraca rodziców ze szkołą w kontekście reformy edukacji W Polsce / Małgorzata Banasiak. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2013
  45. Współpraca z rodzicami : wskazówki, programy, scenariusze spotkań. T. 1 / Grażyna Gajewska, Joanna Gajewska. – Zielona Góra : PEKW „Gaja”, 2012
  46. Współpraca z rodzicami w szkole : scenariusze zebrań, wskazówki do prowadzenia trudnych rozmów, materiały dla rodziców / Tomasz Garstka [et al.]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2012
  47. Zdrowe kierowanie klasą : motywacja, komunikacja, dyscyplina / Raymond M. Nakamura ; z wprow. Andrzeja Janowskiego ; tł. Zofia Janowska. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011
  48. Zmotywuj się! : pokonaj wszystkie przeszkody, zrealizuj każdy cel i osiągaj sukcesy dzięki motywacyjnemu DNA / Tamara Lowe ; przeł. Joanna Majdecka. – Wyd. 1, dodr. – Poznań : Dom Wydawniczy REBIS, 2013
  49. Źródła sukcesu szkolnego młodzieży licealnej / Jolanta Boryszewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. ABC komunikacji / Agnieszka Czerw // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 23-28
  2. Aktywizowanie uczniów warunkiem skuteczności przyswajania obcojęzycznej leksyki / Ewa Dźwierzyńska // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 4, s. 55-58
  3. Arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 48, s. 29-30
  4. Bez motywacji nie ma efektów / Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 57-67
  5. Bez wywiadówek czyli O osobistych spotkaniach rodziców z opiekunem dziecka w szkole / Piotr Giertych // Meritum. – 2011, nr 2, s. 52-54
  6. Cele i strategie uczenia się / Waldemar Kozłowski // Edukacja. – 2010, nr 3, s. 42-57
  7. Czy przymus musi demotywować / Jadwiga Radwańska // Remedium. – 2011, nr 4, s. 10-11
  8. Czy warto dokonać samokontroli? / Małgorzata Aleksiak // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 19, s. 50-51
  9. Diagnoza całościowa wyznacznikiem jakości rozwoju dziecka / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, dod. „Przed Szkołą” nr 1, s. 12-15
  10. Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej – od obserwacji do diagnozy całościowej / Danuta Al-Khamisy // Szkoła Specjalna.- 2010, nr 5, s. 346-357
  11. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym – model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz. 1 / Ewa Maria Kulesza // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 1, s. 15-31
  12. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 4, Dzieci trzy- i czteroletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 271-282
  13. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 5, Dzieci pięcio- i sześcioletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 5, s. 337-348
  14. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 2, Dzieci trzy- i czteroletnie / Ewa Maria Kulesza // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 2, s. 102-112
  15. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 6, Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Ewa Maria Kulesza // Szkoła Specjalna. – 2012, nr 1, s. 8-22
  16. Diagnoza przedszkolna – klucz do nauki w klasie pierwszej / Elżbieta Korczewska // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 7, s. 4-9
  17. Diagnoza przedszkolna / Elżbieta Koźniewska // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 8, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 5-11
  18. Diagnoza przedszkolna / Katarzyna Stępniak // Wychowanie w Przedszkolu.- 2010, nr 2, s. 23-28
  19. Diagnoza przedszkolna to równy start dziecka / Mariola Kiełboń // Kwartalnik Edukacyjny. – 2009, nr 4, s. 39-43
  20. Diagnoza rozwoju dziecka w planowaniu pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu / Elżbieta Korczewska // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2011, nr 1, s. 4-9
  21. Diagnoza zawsze się opłaca / Anna Brzosko // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 7, s. 29-33
  22. Diagnozowanie gotowości szkolnej dziecka z wadą słuchu w świetle nowej rzeczywistości edukacyjnej / Katarzyna Bieńkowska // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 3, s. 174-183
  23. Droga do zdolności / Aneta Rylska-Juruś // Edukacja i Dialog. – 2010, nr 3/4, s. 34-36
  24. Działania wychowawcze pod lupą / Katarzyna Leśniewska // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 50, s. 3-7
  25. Edukacja sukcesu / Julian Piotr Sawiński // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 1, s. 24-26
  26. Egzaminacyjne chmury nad szkołą / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 12, s. 17-20
  27. Egzaminy jako diagnoza edukacji / Klemens Stróżyński // Nowa Szkoła. – 2009, nr 9, s. 11-12
  28. Ewaluacja w edukacji : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. – 2013, nr 5, s. 48-55
  29. Ewaluacja zorientowana na rozwój / Leszek Korporowicz // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 10, s. 11-12, 14
  30. Gdy dziecku brakuje motywacji / Karolina Kossakowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 8, s. 16-19
  31. Gimnazjaliści z Mazowsza grają o sukces / Joanna Cichosz // Meritum. – 2011, nr 3, s. 62-66
  32. Indywidualizacja uczenia – to nie tylko marzenie : rozmowa z wiceminister Lillą Jaroń / rozm. przepr. Anna Rękawek // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 12, s. 6-9
  33. Inteligencja to nie wszystko / Jadwiga Wrońska // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 61-69
  34. Jak ciekawiej motywować do uczenia się geografii ? / Julian P. Sawiński // Geografia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 5-10
  35. Jak lepiej motywować do uczenia się biologii? / Julian Piotr Sawiński // Biologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 53-58
  36. Jak motywować do nauki? / Grażyna Petruczynik // Wychowawca. – 2013, nr 2, s. 26-27
  37. Jak motywować ucznia do wysiłku fizycznego aby był przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem / Paweł Woźny // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2009, nr 8, s. 33-36
  38. Jak motywować ucznia do wysiłku fizycznego, aby był przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem? / Paweł Woźny // Lider. – 2009, nr 11, s. 22-23
  39. Jak motywować uczniów do nauki – poradnik dla młodych nauczycieli wf / Dariusz Sitkowski // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2009, nr 11, s. 37-44
  40. Jak motywować uczniów do nauki języka dzięki zdobywaniu sprawności / Sylwia Krause // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 186-190
  41. Jak motywować uczniów do nauki? : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 29
  42. Jak motywować uczniów do nauki? : (zestawienie bibliograficzne) / Elżbieta Trojan // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 11, s. 24-25
  43. Jak motywować uczniów do związania przyszłości z naukami ścisłymi? – rady eksperta / Stefania Elbanowska-Ciemuchowska // Biologia w Szkole. – 2012, nr 1, s. 57-58
  44. Jak promować język niemiecki wśród uczniów? Projekt „Deutsch-Wagen-Tour” w Polsce / Maciej Mackiewicz, Justyna Wichłacz // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 72-79
  45. Jak prowadzić spotkania z rodzicami? / Krzysztof Kwiatkowski // Nowa Szkoła. – 2010, nr 6, s. 32-36
  46. Jak uczyć, aby nauczyć czyli Skuteczne metody nauczania języka obcego / Renata Sigrist // Języki Obce w Szkole. – 2009/2010, nr 6, s. 58-63
  47. Jak wzmacniać motywację do nauki? / Henryk Kraszkiewicz // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 10, s. 21-22
  48. Jak zapewnić dzieciom sukces? / Anna Kościelniak, Mirosława Szwajkazer // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 3, s. 50-55
  49. Jak zmotywować uczniów do działania / Roma Kadzikowska-Wrzosek // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 15-24
  50. Jak znaleźć sens w tym, co się robi / Beata A. Igielska // Nowa Szkoła. – 2006, nr 2, s. 10-12
  51. Kapitał ludzki i społeczny jako przedmiot badań pedagogicznych / Stanisław Walukiewicz // Edukacja. – 2010, nr 1, s. 32-44
  52. Koło aktywności ucznia / Anna Kałuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 45, s. 33
  53. Kompetencje komunikacyjne nauczyciela współczesnej szkoły / Kazimierz Żegnałek // Wychowanie na co Dzień. – 2012, nr 1/2, s. 41-45
  54. Komputerowe testowanie adaptacyjne / Ryszard Gmoch // Nowa Szkoła. – 2011, nr 2, s. 22-30
  55. Kreatywność nauczyciela warunkiem motywacji uczniów w kształceniu przyrodniczym / Ewa Kral, Ligia Tuszyńska // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2009, nr 4, s. 41-48
  56. Kształtowanie motywacji do nauki w społeczeństwie informacyjnym – zarys problemu / Danuta Morańska // Chowanna. – 2007, T. 2, s. 98-113
  57. Kuźnia talentów czy zaprzepaszczonych szans? / Małgorzata Sagan // Wychowawca. – 2011, nr 9, s. 18-21
  58. Lęk przed sukcesem / Eugenia Mandal // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 7, s. 9-13
  59. Marzą mi się aktywni i zainteresowani lekcją uczniowie… / Anna Tulczyńska // Biologia w Szkole. – 2011, nr 6, s. 26-30
  60. Między mówieniem a słuchaniem w szkole : pedagogiczny spacer po linie / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 3, s. 58-61
  61. Mobilizacja uczniów do nauki / Ewa Gałązka // Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 14-15
  62. Moda na sukces trwa / Dorota Krzemionka // Charaktery. – 2008, nr 7, s. 9-16
  63. Motywa(k)cja! / Ewa Kucharska // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 3/4, s. 34-35
  64. Motywacja / Katarzyna Nowicka // Matematyka w Szkole. – 2009, nr 51, s. 17-19
  65. Motywacja / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 4, s. 25-26, 30
  66. Motywacja do nauki z perspektywy neurobiologicznej. Cz. 2 / Marta Komorowska // Remedium. – 2008, nr 9, s. 8-9
  67. Motywacja do uczenia się – wybrane konstruktywistyczne konteksty / Małgorzata Głoskowska-Sołdatow // Edukacja. – 2011, nr 3, s. 106 – 112
  68. Motywacja do uczenia się języka obcego w ujęciu psychologii kognitywnej / Paweł Sobkowiak // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 2, s. 5-12
  69. Motywacja i multitablice / Colin Rose ; rozm. przepr. Joanna Wojciechowicz-Bednarek // Edukacja i Dialog. – 2012, nr 9/10, s. 38-41
  70. Motywacja i ograniczenia percepcyjne dzieci niepełnosprawnych słuchowo w zakresie uczenia się języka angielskiego : (doniesienia z badań) / Jowita Żuk // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 1, s. 19-38
  71. Motywacja i strategie uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum / Ewa Filipiak // Edukacja. – 2011, nr 2, s. 28-35
  72. Motywacja samoistna w uczeniu się : trafność opinii nauczycieli / Waldemar Kozłowski // Ruch Pedagogiczny. – nr 1/2, s. 19-26
  73. Motywacja szkolna ucznia zadaniem wychowawczym / Jadwiga Kościanek-Kukacka // Journal of Modern Science. – 2008, T, 2, s. 35-58
  74. Motywacja uśpiona w szkolnej ławce / Aneta Szczykutowicz // Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 5-9
  75. Motywacja w szkole / Małgorzata Kuśpit // Remedium. – 2009, nr 7/8, s. 58-59
  76. Motywacyjne działanie komputera / Henryk Kraszkiewicz // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 11, s. 5-6
  77. Motywowanie ucznia do nauki / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 4, s. 28-33
  78. Motywowanie uczniów / Anna Lidia Brzywca // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 3, s. 22-24
  79. Na pozytywną nutę / Iwona Majewska-Opiełka // Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1/2, s. 28-30
  80. Najpierw przyjemność, później obowiązek / Marzena Jankowska-Buszta // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 2, s. 157-161
  81. Narzędzia diagnostyczne / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 46, s. 48-49
  82. Natura procesów poznawczych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Zuzanna Zbróg // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 4, s. 91-100
  83. Nauczyciel bibliotekarz jak psycholog / Grażyna Petruczynik // Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 12, s. 5-7
  84. Negocjowanie programu nauczania jako czynnik motywujący do uczenia się języka obcego / Paweł Sobkowiak // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 139-146
  85. Negocjowanie programu nauczania języka obcego z uczniami / Paweł Sobkowiak // Języki Obce w Szkole. – 2009/2010, nr 6, s. 77-86
  86. Neurodydaktyka : motywacja, koncentracja i substancje szczęścia / Ewa Jurkiewicz // Życie Szkoły. – 2012, nr 2, s. 4-5
  87. Neurodydaktyka języków obcych. Nauczanie języków obcych w świetle badań nad mózgiem / Marzena Żylińska // Języki Obce w Szkole. – 2009/2010, nr 6, s. 5-18
  88. Neurolingwistyczne programowanie czyli Jak wykorzystać możliwości ludzkiego umysłu / Ewa Suchecka // Meritum. – 2010, nr 3, s. 22-27
  89. Nie chcę być nikim / Maria Piegowska // Edukacja i Dialog. – 2008, nr 10, s. 28-30
  90. Nie przegap uzdolnień / Ryszarda, Ewa Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 99-108
  91. O dostrzeganiu naszych pragnień i marzeń / Julian Piotr Sawiński // Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 3, s. 16-18
  92. Nieuregulowana rzeka / Anna Kałuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 45, s. 19-21
  93. Nowe spojrzenie na dobrego ucznia w dydaktyce językowej / Mirosław Pawlak // Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 1, s. 28-36
  94. Nowy uczeń nowe potrzeby : postępowanie diagnostyczne na użytek pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Katarzyna Łoskot // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 25, s. 20-23
  95. O „lepszej” i „gorszej” motywacji do uczenia się / Małgorzata Głoskowska-Sołdatow // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 54-56
  96. O niebezpieczeństwach marginalizacji oceniania bieżącego / Urszula Opłocka, Mariola Gurgul // Edukacja. – 2010, nr 1, s. 118-124
  97. O niektórych współczesnych aspektach edukacji / Erich Petlák, Jana Hanuliaková // Wychowanie na co Dzień. – 2011, nr 3, s. 7-11
  98. O motywacji we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych słowami dzieci / Anna Jaroszewska // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 1, s. 51-55
  99. Od nauczania do uczenia się – wspieranie rozwoju dziecka / Irena Adamek // Nowa Szkoła. – 2009, nr 4, s. 4-7
  100. O poczuciu sprawstwa w procesie uczenia się / Iwona Kopaczyńska // Życie Szkoły. – 2010, nr 5, s. 5-13
  101. Odpowiedzialność szkoły za kształcenie uczniów zdolnych wyzwaniem dla edukacji XXI w. / Teresa Kosiarek //Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 3, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 11-16
  102. Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa – diagnoza i rzeczywistość / Dorota Bronk // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2009, nr 1, s. 174-180
  103. Pedagogika współpracy z diagnozą w tle. Cz. 2 / Klemens Stróżyński // Nowa Szkoła. – 2012, nr 7, s. 43-46
  104. Ponownie o motywowaniu uczniów do uczenia się geografii / Piskorz Sławomir, Tracz Mariola // Geografia w Szkole. – 2011, nr 5, s. 5-13
  105. Poszukiwanie mocnych stron ucznia – każdego można za coś pochwalić / Bogdan Urbanek // Wychowanie na co Dzień. – 2011, nr 1/2, s. 31-37
  106. Poznaj mnie, jeśli chcesz mnie nauczyć / Elżbieta Gyzińska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 10, s. 68-69
  107. Predyktory wykorzystywania strategii automotywacji w uczeniu się języka obcego / Anna Studenska // Ruch Pedagogiczny. – 2012, nr 4, s. 129-136
  108. Propozycje zadań i obowiązków wychowawcy i rodziców do wykorzystania na wywiadówce : do uzupełnienia przez dwie strony // Głos Pedagogiczny. – 2009, nr 2, s. 26
  109. Przekonania o własnym talencie a sukcesy edukacyjne nastolatków / Adam Jagiełło-Rusiłowski // Edukacja i Dialog. – 2008, nr 5, s. 26-32
  110. Przepis na sukces pedagogiczny / Małgorzata Skura, Michał Lisicki // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 5, s. 27-29
  111. Przygoda z diagnozą przedszkolną / Beata Gutowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 8, s. 24-28
  112. Przygoda z teatrem – sukces w nauczaniu języka obcego / Jolanta Tendera // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 3, s. 141-145
  113. Rodzic – ważny partner i cenne źródło informacji / Tatiana Grabowska // Życie Szkoły. – 2013, nr 2, s. 20-21
  114. Rozbudzenie zainteresowań naukami ścisłymi / Monika Galjan // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 10, s. 55-56
  115. Rozpoznawanie potrzeb edukacyjnych uczniów / Beata Bryś // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 5, s. 52-59
  116. Samokontrola w procesie nauki języka obcego / Magdalena Kolber // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 61-63
  117. Satysfakcja i sukces / Tadeusz Pulcyn // Świat Problemów. – 2009, nr 2, s. 31-33
  118. Scenariusz warsztatów dla rodziców „Motywowanie dziecka do nauki” / Anna Kałuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 44, s. 31-34
  119. Strateg w szkolnej ławce / Urszula Dębska, Halina Guła-Kubiszewska // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 4, s. 5-14
  120. Studium przypadku w służbie diagnozy sześciolatka / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 9, s. 55-60
  121. Sukces ucznia zależy od ciebie / Kazimierz Kotlarski // Życie Szkoły. – 2009, nr 1, s. 79-89
  122. Sukces, czym jest? Od czego zależy? : nauczycielskie poglądy na temat sukcesu / Izabela Lebuda, Maciej Karwowski // Ruch Pedagogiczny. – 2006, nr 5/6, s. 45-62
  123. Szansa na zmiany w edukacji / Aldona Kopik, Monika Zatorska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 6, s. 6-11
  124. Szkolny „koszmar” – wywiadówka / Joanna Baś, Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2009, nr 2, s. 10-13
  125. Szkolny „wyścig szczurów” / Jadwiga Radwańska // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 4, s. 19-29
  126. Szkoła życia. O metodzie projektu / Piotr Bucki // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 82-87
  127. Szlifowanie diamentu / Dagmara Ejdys // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 2, s. 56-59
  128. Sztuka prowadzenia zebrań / Anna K. Kiełczewska // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 9, s. 82-84
  129. Trudne rozmowy : ujrzeć perspektywę Rodzica – przyjąć spojrzenie Wychowawcy. Cz. 1 / Agnieszka Pasternak // Bliżej Przedszkola. – 2013, nr 10, s. 9-11
  130. Twoja szkoda, moja radość / Bogdan Wojciszke // Charaktery. – 2013, nr 4, s. 72-75
  131. Ty mówisz, ja słucham / Paula Pilarska // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 5-10
  132. Uczeń w wieku wczesnoszkolnym – człowiekiem sukcesu (?). Mity i fakty / Teresa Neckar-Ilnicka // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2010, nr 2, s. 157-171
  133. Uczmy języka dobrze i nie (s)tresujmy uczniów / Anna Paplińska // Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 1, s. 75-78
  134. Uczmy skutecznie / Eliza Borczyk // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 34-41
  135. Warto chwalić ucznia swego / Przemysław Bąbel // Psychologia w Szkole. – 2013, nr 4, s. 69-76
  136. Wiara w rozwój czyni cuda / Kinga Lachowicz-Tabaczek // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 5-14
  137. Wiosna czyli Każde dziecko odnosi sukces / Joanna Wójtowicz // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 57-66
  138. Właściwa motywacja / Henryk Kraszkiewicz // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 1, s. 11-12
  139. Wspieranie ucznia w procesie uczenia się / Irena Adamek // Nauczanie Początkowe. – 2007/2008, nr 3, s. 42-50
  140. Wspomaganie motywacji do uczenia się / Stanisław Korczyński // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 6, s. 8-19
  141. Wybrane aspekty funkcji motywacyjnej oceny widzianej z perspektywy uczniów i nauczycieli / Grażyna Szyling // Edukacja. – 2008, nr 1. s. 23-33
  142. Wychowywać razem – moje spostrzeżenia o wywiadówkach / Marta Łazar // Lider. – 2009, nr 7/8, s. 20-22
  143. Wywiad diagnostyczny z rodzicem ucznia / Renata Bibik // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 12, s. 3-6
  144. Wywiadówka : jak ją przeżyć i nie zwariować / Anna Kołuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 35, s. 18-19
  145. Wywiadówka z fizycznej edukacji i gimnastyki korekcyjnej – jako płaszczyzna kontaktów z rodzicami uczniów / Maria Brudnik // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2008, nr 9, s. 26-34
  146. Wywołać i wspierać zaradność! / Julian Piotr Sawiński // Geografia w Szkole. – 2011, nr 5, s. 17-18
  147. Zaintrygować ucznia – jak i dlaczego? / Julian Piotr Sawiński // Nowa Szkoła. – 2013, nr 1, s. 45-49
  148. Zasady neurodydaktyki czyli Jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu / Julian Piotr Sawiński // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 11, s. 39-42, 44-46
  149. Zasady neurodydaktyki czyli Jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu. Cz. 2 / Julian Piotr Sawiński // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 12, s. 37-44
  150. Zastosowanie metody projektów jako działania wspomagającego długotrwałe motywowanie uczniów / Anna Bąk // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 1, s. 131-135
  151. Zebrania z rodzicami / Krystyna Kolowca // Życie Szkoły. – 2008, nr 9, s. 29-37
  152. Zmarnowane wywiadówki / Lucyna Bojarska // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 9, s. 76-82
  153. Zmiana – ale jak? : praca z uczniem, któremu brakuje motywacji do zmiany / Małgorzata Łuba // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 2 (30), s. 58-60
  154. Zmotywowana klasa czyli Jak nauczyciel może spełnić swoje marzenia / Urszula Grygier // Nowa Szkoła. – 2008, nr 3, s. 28-34
  155. Zrozumieć problem motywacji / Małgorzata Siekańska // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 4, s. 15- 24

ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

  1. Diagnoza i praca z uczniem zdolnym / Magdalena Barabas // W: Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela / pod red. nauk. Danuty Wosik-Kawali, Teresy Zubrzyckiej-Maciąg. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011. – S. 27-41
  2. Twórczy charakter zdolności kierunkowych uczniów niesłyszących / Katarzyna Plutecka // W: Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Elżbiety Lubińskiej-Kościółek i Katarzyny Pluteckiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011. – S. 61-80

Oprac. Wanda Golec

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót