Autyzm u dzieci i młodzieży – zestawienia bibliograficzne w wyborze za lata 1993-2015

KSIĄŻKI

  1. 10 rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem / Ellen Notbohm ; z ang. przeł. Paweł Karpowicz. – Warszawa : Świat Książki, 2009
  2. Analiza różnicująca wybranych zespołów zaburzeń autystycznych : zarys rewalidacji / Jacek Jarosław Błeszyński. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010
  3. Autyzm : epidemiologia, diagnoza i terapia / pod red. Tadeusza Pietrasa, Andrzeja Witusika i Piotra Gałeckiego. – Wrocław : Wydawnictwo Continuo, 2010
  4. Autyzm : fakty, wątpliwości, opinie / Ewa Pisula. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 1993
  5. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker. – Wyd. 2. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo. Psychologiczne, 2010
  6. Autyzm : na granicy zrozumienia / red. nauk. Barbara Winczura. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009
  7. Autyzm : od badań mózgu do praktyki psychologicznej / Ewa Pisula. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012
  8. Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. Gdańsk : Harmonia, 2010
  9. Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy / Uta Frith. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008
  10. Autyzm / Kazimierz Jacek Zabłocki. – Płock : Novum, 2002
  11. Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju : Skala Oceny Zachowań Autystycznych / Jacek J. Błeszyński. – Gdańsk : Harmonia Uniwersalis, 2011
  12. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Kraków : Impuls, 2000
  13. Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. – Kraków : Impuls, 2015
  14. Autyzm i dieta : o czym warto wiedzieć / Rosemary Kessick. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2010
  15. Autyzm i przywiązanie / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003
  16. Autyzm i zespół Aspergera / Claire Grand ; [przekł. Andrzej Bilik]. – Warszawa : Wydawnictwo Studio Emka, 2012
  17. Autyzm i zespół Aspergera / Jadwiga Komender, Gabriela Jagielska, Anita Bryńska. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2009
  18. Autyzm i zespół Aspergera / pod red. Uty Frith ; z jęz. ang. tł. Beata Godlewska. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2005
  19. Autyzm od wewnątrz – przewodnik / Hilde De Clercq. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, cop. 2007
  20. Autyzm u dzieci : diagnoza, klasyfikacja, etiologia / Ewa Pisula. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000
  21. Autyzm wczesnodziecięcy : diagnoza, przebieg, leczenie / Hanna Jaklewicz. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 1993
  22. Autyzm w ujęciu psycholingwistycznym : terapia dyskursywna a teoria umysłu / Małgorzata Młynarska. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008
  23. Autyzm wyzwaniem naszych czasów / pod red. Tadeusza Gałkowskiego i Joanny Kossewskiej. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2004
  24. Barwne cienie i nietoperze : życie w autystycznym świecie / Axel Brauns . – Poznań : Media Rodzina, cop. 2009
  25. Błysk : opowieść o wychowaniu, geniuszu i autyzmie / Kristine Barnett ; przeł. Magdalena Ziomek. – Wrocław : Wydawnictwo Bukowy Las, cop. 2014
  26. Byłam dzieckiem autystycznym / Temple Grandin [oraz] Margaret M. Scariano. – Warszawa : Wydawnictwo. Naukowe PWN, 1995
  27. Charakterystyka zmian w rozwoju umysłowym dzieci autystycznych / Katarzyna Markiewicz. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007
  28. Chłopiec z Saturna : jak dziecko autystyczne widzi świat / Peter Schmidt ; [tł. Monika A. Liesenfeld, Anna Wojciechowicz-Susfał]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2015
  29. Czy moje dziecko ma autyzm? : jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu / Osnat Teitelbaum, Philip Teitelbaum. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012
  30. Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych : zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych i z zaburzeniami w rozwoju / oprac. przez specjalistów i rodziców związanych z programem TEACCH. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 1994
  31. Dlaczego podskakuję / Naoki Higashida ; wstęp David Mitchell ; przeł. Dominika Cieśla-Szymańska na podstawie ang. tł. Ka Yoshidy i Davida Mitchella. – Warszawa : Wydawnictwo WAB, 2015
  32. Dotrzeć do dziecka z autyzmem : jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć : metoda Floortime / Stanley I. Greenspan, Serena Wieder ; tł. Dominika Braithwaite. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014
  33. Dynamika rozwoju chłopca z autyzmem : sześć etapów terapii / Hanna Olechnowicz, Felicyta Krawczyk. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2012
  34. Dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera : praktyczne doświadczenia z codziennej pracy / Wanda Waclaw, Ulla Aldenrud, Stefan Ilstedt. – Katowice : Śląsk Wydawnictwo Naukowe, 2000
  35. Dzieci z głodującymi mózgami : przewodnik terapii medycznych dla chorób spektrum autyzmu / Jaquelyn McCandless [et al]. – Wyd. 1 w jęz. pol. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, [2009]
  36. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju / red. nauk. Barbara Winczura. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
  37. Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty / Magdalena Grodzka. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000
  38. Dziecko autystyczne : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
  39. Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym / Tadeusz Gałkowski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995
  40. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera : studium przypadku / Aleksandra Maciarz, Małgorzata Biadasiewicz. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005
  41. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / Gabriela Jasielska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2011
  42. Dziecko zagubione w rzeczywistości : historia autyzmu od czasów baśni o wróżkach, fikcja literacka i rzeczywistość kliniczna / Alfred i Françoise Brauner. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1993
  43. Dziecko z autyzmem : terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu / Barbara Winczura. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  44. Dziecko z autyzmem : wyzwalanie potencjału rozwojowego / Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012
  45. Dziwne, niepojęte : autystyczne dziecko / Carl H. Delacato. – Warszawa : Fundacja Synapsis, 1995
  46. Gdybym mógł z wami rozmawiać… : autystyczny chłopiec szuka porozumienia / Dietmar Zoller; przekł. Małgorzata Szydłowska (proza), Grażyna Strzelecka i Janusz Gryz (wiersze). – Warszawa : Synapsis, 1994
  47. Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego / Barbara Sher. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013
  48. Inne, ale nie gorsze : o dzieciach z autyzmem opowiadają rodzice / rozmawia Grzegorz Zalewski. – Warszawa : Wydawnictwo Linia, 2012
  49. Ja i mój świat : historyjki społeczne / Carol Gray i Abbie Leigh White. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis,
  50. Ja i mój świat : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : karty pracy / [oprac. Marzena Bednarz et al. ; red. Ewa Staszkiewicz, Renata Malek]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  51. Ja i mój świat : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : podręcznik. Cz. 1 / [oprac. Marzena Bednarz et al. ; red. Renata Malek]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  52. Ja i mój świat : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : podręcznik. Cz. 2 / [oprac. Marzena Bednarz et al. ; red. Ewa Staszkiewicz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  53. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : piosenki i zabawy / [red. Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2015
  54. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik. Cz. 1 / [red. Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015
  55. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik. Cz. 2 / [red. Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015
  56. Jak ćwiczyć społeczne umiejętności komunikacyjne i zwiększać samodzielność u osób z autyzmem / Magdalena Pulchny-Wrona, Agata Wolińska-Chlebosz. – Wyd. 2. – Kraków : Wydawnictwo Jak, 2015
  57. Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu : zeszyt ćwiczeń dla nauczycieli i rodziców / Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Julie Hadwin. – Kraków : Wydawnictwo Jak, 2012
  58. Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu : praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców / Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Julie Hadwig ; [tł. z jęz. ang. Magdalena Karwala]. – Kraków : Wydawnictwo Jak, 2010
  59. Język a myślenie : terapia osób z zaburzeniami mowy / Tomasz Smereka. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2009
  60. Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi / red. nauk. Joanna Kossewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009
  61. Krzycz po cichu, braciszku / Ivona Březinová ; przekł. Mirosław Śmigielski. – Rudno : Wydawnictwo Stara Szkoła, cop. 2018
  62. Krzyś jest wyjątkowy : dla dzieci o autyzmie / Charles A. Amenta III. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010
  63. Małe dziecko z autyzmem / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005
  64. Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć / Sally J. Rogers [et al.]. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015
  65. Modele zachowań oraz współpraca z dziećmi autystycznymi : poradnik dla rodziców i osób profesjonalnie zajmujących się problemem / pod red. Catherine Maurice. – Warszawa : Twigger, 2002
  66. Możliwości komunikacyjne dzieci autystycznych / Katarzyna Markiewicz. – Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2004
  67. Mój przyjaciel Henry / Nuala Gardner ; przekł. Dorota Kulikiewicz. – Łódź : Galaktyka, 2008
  68. Muzyka otwiera nam świat : program muzycznych zajęć edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dzieci z autyzmem / Maria Raszewska, Waldemar Kuleczka. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009
  69. Myślenie obrazami oraz inne relacje z mojego życia z autyzmem / Temple Grandin. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, cop. 2006
  70. Niedyrektywność i relacja : terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / [red. nauk. Anna Prokopiak]. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2014
  71. Nie każdy jest Rain Manem / Anna Teluk-Lenkiewicz. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2010
  72. Nikt nigdzie : niezwykła autobiografia autystycznej dziewczyny / Donna Williams. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2005
  73. Oblężenie : rodzinna wyprawa w świat dziecka autystycznego / Clara Claiborne Park. – Kraków : Wydaw. Literackie, 2003
  74. Okiem lekarza i psychoterapeuty / Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek. Korzyści dla dzieci z autyzmem, wynikające z analizy zachowania werbalnego Skinnera / Mark L. Sundberg, Jack Michael. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2015
  75. Osoba ze stanami ze spektrum autyzmu : możliwości aktywnego życia / red. nauk. Joanna Kossewska. – Kraków : Wydawnictwo Jak, 2014
  76. Płacz bez łez : listy rodziców dzieci autystycznych / oprac. Magdalena Grodzka-Gużkowska. – Warszawa : Prószyński i S-ka, [2007]
  77. Pomoc dla nastolatków ze spektrum zaburzeń autystycznych w radzeniu sobie z przyjaźnią, uczuciami, konfliktami … i wiele innych : 60 sytuacji społecznych i tematów do dyskusji / Lisa A. Timms. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2012
  78. Pomóż dziecku z… autyzmem / D. Seach, M. Lloyd, M. Preston. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2006
  79. Powiedz mi, co odczuwasz : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z afazją oraz dla dzieci dwujęzycznych / Jagoda Cieszyńska. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, cop. 2008
  80. Prawdziwy człowiek : osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie / Gunilla Gerland ; tł. Hania Uscka-Wehlou. – Warszawa : ABC a Wolters Kluwer Business, 2015
  81. Profesjonalizm a serce : rozważania o nauczycielu dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz z autyzmem / [pod red. Grażyny Kowalczyk ; aut. Ewa Batko et al.]. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009
  82. Rodzice dzieci z autyzmem / Ewa Pisula. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012
  83. Seksualność osób z autyzmem w kontekście prawnym / Tonny Attwood, Isabelle Hénault, Nick Dubin ; przekł. Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015
  84. Spektrum zaburzeń autystycznych : przewodnik dla początkujących : podstawowe informacje dla rodziców i pedagogów / Paul G. Taylor. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2011
  85. Syndrom czerwonej hulajnogi / Mirka Jaworska. – Warszawa : Prószyński Media, 2013
  86. Szkolenie zawodowe i planowanie osobistego rozwoju dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : praktyczne materiały dla szkół / Vicki Lundine i Catherine Smith. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, cop. 2008
  87. Śmiech, zabawa i nauka z dziećmi o profilu autystycznym / Julia Moor. – Warszawa : Wydawnictwo Cyklady, 2006
  88. Terapia behawioralna dzieci z autyzmem : terapia, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania / Monika Suchowierska, Paweł Ostaszewski, Przemysław Bąbel. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012
  89. Terapia grupowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : rozwijanie kompetencji i umiejętności społecznych / Albert J. Cotugno. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, cop. 2011
  90. Terapia i edukacja osób z autyzmem : wybrane zagadnienia / pod red. Doroty Danielewicz i Ewy Pisuli. – Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2003
  91. Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. – Wyd. 2 zm. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005
  92. Tworzyć czy odtwarzać? : rozważania o skutecznym planowaniu pracy z dziećmi oraz młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie i z autyzmem / [red. meryt. Grażyna Kowalczyk]. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009
  93. Uczę się poprzez ruch : program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną / Maria Kuleczka-Raszewska, Dorota Markowska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012
  94. Uwięziony umysł : opowieści o ludziach z autyzmem / Peter Szatmari. – Kraków : Wydawnictwo Znak, 2007
  95. Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych : metoda krakowska / Jagoda Cieszyńska. – Kraków : Omega Stage Systems – Jędrzej Cieszyński, 2011
  96. Wokół autyzmu : fakty, skojarzenia, refleksje / Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2004
  97. Wskazówki społeczne dla dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych i zaburzeń pokrewnych : jak się ładnie witać, mówić świetne komplementy i bawić się z przyjaciółmi / Tarin Varughese. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2012
  98. Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem / red. Małgorzata Gambin i Ewa Łukowska. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2009
  99. Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005
  100. Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu : jak sprostać wyzwaniom i pomóc dziecku dobrze się rozwijać : poradnik dla rodziców / Sally Ozonoff, Geraldine Dawson, James C. McPartland. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2015
  101. Zabawy dla dzieci z autyzmem / Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012

DOKUMENTY ELEKTRONICZNE

  1. Ja i mój świat: piosenki, prezentacje i zabawy dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / red. i korekta językowa piosenek i prezentacji Ewa Staszkiewicz, Renata Malek. – [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, cop. 2014
  2. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : prezentacje / [Marzena Bednarz et al.]. – [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, cop. 2015
  3. Ja i mój świat 3 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap zdania : prezentacje. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, cop. 2015

FILMY

  1. Moje życie nie jest pomyłką / scen. i reż. Olena Kravchenko. – Zielona Góra : Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym „Dalej Razem”, 2011 (DVD 37 min)
  2. Nasz Autyzm / scen. i reż. Olena Kravchenko. – Zielona Góra : Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym „Dalej Razem”, 2008 (DVD 44 min)
  3. Rain Man / reż. Barry Levinson ; scen. Barry Morrow, Ronald Bass. – Warszawa : Imperial Entertainment Home Video, 2002 (DVD 134 min)
  4. Temple Grandin / reż. Mick Jackson ; scen. Christopher Monger, William Merritt Johnson. – Warszawa : Galapagos Films, cop. 2011 (DVD 109 min)

ARTYKUŁY Z CZASOPISM I ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

  1. Adaptacja przedszkolna dziecka z autyzmem – opis przypadku / Monika Rosińska // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 27-29
  2. Aktywność zabawowa dzieci z autyzmem wczesnodziecięcym w warunkach ustrukturalizowanych / Małgorzata Kowalczyk // W: O poznawaniu siebie i świata przez dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Władysławy Pileckiej, Karola Bidzińskiego, Małgorzaty Pietrzkiewicz. – Kielce : Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2008. – S. 111-116
  3. Autyzm a płeć / Agnieszka Czapczyńska // Remedium. – 2005, nr 3, s. 22-23
  4. Autyzm czy nie autyzm? / Anna Dubis // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 7, s. 24-29
  5. Autyzm : czy wszystko o nim wiemy? / Anna Waligórska, Michał Waligórski // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 3, s. 134-140
  6. Autyzm i Zespół Aspergera / Bożena Zwierzyńska // Nowa Szkoła. – 2009, nr 2, s. 55-60
  7. Autyzm jako wynik zaburzeń we wczesnych etapach rozwoju człowieka / Marzena Górecka, Tomasz Hanć // Remedium. – 2001, nr 5, s. 6-7
  8. Autyzm – metody terapii i systemu kompleksowej opieki. Wskazówki pedagogów / Anna Rozetti-Szymańska // W: Diagnoza i terapia psychopedagogiczna w edukacji dziecka : praca zbiorowa / pod red. Elżbiety Marek i Joanny Łuczak. – Piotrków Trybunalski : Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2010. – S. 429-438
  9. Autyzm problem wciąż nieznany / Małgorzata Błądek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 2, s. 16-20
  10. Autyzm u dziecka – jak go rozpoznać? / Anna Szczypczyk // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 10, s. 20-21
  11. Autyzm w szkole – o co tyle szumu? / Kinga Wojaczek, Paulina Woźniak-Rekucka, Adam Zawisny // Oświata Mazowiecka. – 2012, nr 1 (11), s. 26-28
  12. Biologiczne uwarunkowania autyzmu / Marzena Górecka, Tomasz Hanć // Remedium. – 2010, nr 2, s. 24-25
  13. Blaski indywidualnego nauczania ucznia dotkniętego autyzmem / Anna Bąk-Średnicka // Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 4, s. 75-80
  14. Choroba sieroca i autyzm : terapia interakcji wiążących jako współprzeżywanie i obopólna gratyfikacja dziecka i dorosłego / Hanna Olechnowicz // Nowiny Psychologiczne. – 2005, nr 2, s. 29-50
  15. Czy dziecko głuchoniewidome może być autystyczne / Marzenna Zaorska // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 298-304
  16. Diagnoza autyzmu / Tadeusz Pietras, Andrzej Witusik // W: Diagnoza i terapia psychopedagogiczna w edukacji dziecka : praca zbiorowa / pod red. Elżbiety Marek i Joanny Łuczak. – Piotrków Trybunalski : Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego, 2010. – S. 425-428
  17. Dzieci autystyczne w klasach integracyjnych / Katarzyna Patyk // Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 14-15
  18. Dzieci z autyzmem / Izabela Galleta-Mac // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 4, s. 36-39
  19. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007. – S. 81-83: Czym są zaburzenia ze spektrum autyzmu
  20. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007. – S. 153-176: Więcej o zespole Aspergera
  21. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Paulina Gołaska, Anna Nowotnik // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 23-27
  22. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wyzwaniem dla rodziców i wychowawców / Paulina Gołaska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 14-19
  23. Dziecko autystyczne : metody i formy pracy w szkole / Katarzyna Patyk // Nowa Szkoła. – 2009, nr 5, s. 45-53
  24. Dziecko autystyczne jest jak przybysz z innej planety / Małgorzata Błotnicka // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 1, s. 79-91
  25. Dziecko z autyzmem / Barbara Winczura // W: Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury i Andrzeja Stawarskiego. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. – S. 349-373
  26. Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak // Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s. 30-36
  27. Dziecko z autyzmem w przedszkolu specjalnym / Marta Perekitko // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 61-62
  28. Edukacja eksperymentalna i wczesna interwencja w autyzmie / Agnieszka Rynkiewicz // Edukacja i Dialog. – 2009, nr 4, s. 30-32
  29. Funkcjonowanie psychospołeczne rodziców i rodzeństwa dziecka autystycznego / Sylwia Błaszczyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 40-44
  30. Jakościowa diagnoza autyzmu u dzieci – w kontekście wsparcia środowiska rodzinnego / Jacek Błeszyński // W: Człowiek niepełnosprawny w różnych fazach życia / red. nauk. Jarosław Bąbka. – Warszawa : Żak, 2004. – S. 34-53
  31. Jak przygotować dziecko autystyczne do nauki szkolnej? / Katarzyna Patyk // Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1/2, s. 72-76
  32. Kacper – dziecko autystyczne / Magdalena Sowińska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 10, s. 43-45
  33. Kiedy mózg pracuje inaczej : ADHD, alkoholizm, autyzm, deja vu, dysleksja, leworęczność, słuch absolutny, pamięć fotograficzna, sezonowe zaburzenie afektywne, synestezja / Allen D. Bragdon, David Gamon. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. – S. 32-43: Autyzm. Umysł nieświadomy siebie i innych
  34. Klub dla osób z autyzmem / Iwona Jędrzejczyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 9, s. 54-56
  35. Kompetencje społeczne rodzeństwa osób z autyzmem / Dorota Danielewicz, Jarosław Rola // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 1, s. 32-41
  36. Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Joanna Ławicka // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 296-305
  37. Lingwistyczna charakterystyka wypowiedzi dziecka autystycznego / Ewa Jaglarz // Kwartalnik Edukacyjny. – 2010, nr 4, s. 33-47
  38. Metody wspomagające, terapeutyczne i edukacyjne w pracy z osobami z autyzmem: teoria i praktyka, prawo i etyka : międzynarodowa konferencja naukowa Poznań, 10-11.12.2004 / Aneta Lewandowska, Katarzyna Pawelczak // Rocznik Pedagogiczny. – 2005, t. 28, s. 151-156
  39. Mocne strony Autyzmu. Zespół Aspergera / Agnieszka Rynkiewicz // Edukacja i Dialog. – 2009, nr 2, s. 52-56
  40. Możliwość edukacji : autyzm u dzieci z małych środowisk / Jadwiga Rafalska-Kawalec // Życie Szkoły. – 2005, nr 10, s. 21-25
  41. Neurony i roboty kontra autyzm / Mark Turner // Charaktery. – 2008, nr 9, s. 68-71
  42. Oddziaływania biomedyczne w odniesieniu do dzieci z autyzmem / Sylwia Błaszczyk-Kowalska // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2015, nr 3, s. 153-163
  43. Przegląd badań genetycznych koncepcji etiologii autyzmu / Jacek Błeszyński // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, 175-183
  44. Przeżycie bezradności punktem wyjścia dla znalezienia drogi do dziecka autystycznego. Rafał / Alina Zeprzałka // W: Opowieści terapeutów : [autyzm, uszkodzenia organiczne, choroba sieroca, nadruchliwość, hipochondria, mutyzm, zespół Downa, problem ojca] / komentuje Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. – S. 9-16
  45. Psych-net – psychologia w internecie : Autyzm dziecięcy / Adam Tarnowski // Nowiny Psychologiczne. – 2008, nr 3, s. 71-76
  46. Psychospołeczna sytuacja rodziny dziecka z autyzmem – etapy adaptacji do niepełnosprawności dziecka / Marta Pągowska // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 258-266
  47. Psychospołeczne koncepcje uwarunkowania autyzmu / Marzena Górecka, Tomasz Hanć // Remedium. – 2010, nr 5, s. 6-7
  48. Rodzice dzieci autystycznych wobec sytuacji trudnych / Katarzyna Patyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 7, s. 34-42
  49. Samotność wśród najbliższych : interakcje dzieci z autyzmem z rodzicami / Ewa Pisula // Czasopismo Psychologiczne. 2009, T. 2, s. 295-304
  50. Specyfika pracy nauczyciela wf z dziećmi autystycznymi / Przemysław Staszek [et al.]// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2009, nr 7, s. 34-42
  51. Stres rodzicielski ojców dzieci z autyzmem / Anna Banasiak // W: Świat rodziny : perspektywa interdyscyplinarna : wobec wyzwań i zagrożeń / red. nauk. Joanna Maria Garbula, Aldona Zakrzewska, Wiktor Sawczuk. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2013. – S. 78-93
  52. System terapii dzieci autystycznych Princeton Child Development Institute w USA / Katarzyna Hamerlak // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 1, s. 36, 38
  53. Świadomość zespołu wypalenia zawodowego u nauczycieli dzieci autystycznych / Marta Pągowska // Szkoła Specjalna. – 2012, 3, s. 175-183
  54. Twórczość plastyczna jako środek budowania kontaktu i komunikacji z dzieckiem autystycznym / Dorota Otapowicz // Edukacja. – 2009, nr 3, s. 104-109
  55. Uczeń autystyczny na lekcji języka obcego / Beata Wiechuła-Napiórkowska // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 94-97
  56. Uczeń z autyzmem w publicznej szkole masowej / Izabela Krasiejko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 5, s. 30-36
  57. Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja) / Jacek Błeszyński // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 18-24
  58. Wprowadzić dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat relacji, porozumiewania się i myśli – model DIR/Floortime Stanleya I. Greespana i Sereny Wieder / Robert Wiktorowicz // Nowiny Psychologiczne. – 2008, nr 4, s. 9-24
  59. Wrodzone wzorce zachowań więziotwórczych u dzieci autystycznych / Hanna Olechnowicz // Nowiny Psychologiczne. – 2008, nr 2, s. 5-15
  60. Współwystępowanie autyzmu i zespołu Downa – kontrowersje i trudności diagnostyczne / Paulina Gołaska // Remedium. – 2012, nr 11, s. 24-25
  61. Zabawy dziecka autystycznego / Marta Pieróg // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 7, s. 30-34
  62. Zaburzenia autystyczne u dziecka wyzwaniem w pracy nauczyciela / Agnieszka Mazur, Izabela Chojnowska-Ćwiąkała // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 1, s. 62-68
  63. Zaburzenia komunikacji w autyzmie – podstawowe trudności diagnozy i terapii logopedycznej / Elżbieta Sadowska // Poradnik Językowy. – 2011, nr 9, s. [36]-51
  64. Zaburzenia psychiczne u dzieci w wieku przedszkolnym : autyzm, zespół Aspergera / Izabela Gelleta-Mac // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 16-20
  65. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – przegląd teorii / Paulina Gołaska // Remedium. – 2011, nr 10, s. 6-7
  66. Zastosowanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej w pracy z dzieckiem z autyzmem – z doświadczeń młodego nauczyciela / Magdalena Cychowska // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 375-379
  67. Zespołowa praca w kuchni jako warsztat działań z osobistym zaangażowaniem w szkole dla młodzieży z autyzmem / Felicyta Krawczyk, Hanna Olechnowicz // Nowiny Psychologiczne. – 2009, nr 3/4, s. 79-99
  68. Zespół Aspergera i wysokofunkcjonujący autyzm : inny mózg, inny umysł / Agnieszka Rynkiewicz // Edukacja i Dialog. – 2009, nr 6, s. 20-25
  69. Życie w innej przestrzeni… : o psychospołecznej sytuacji rodzin dotkniętych autyzmem / Iwona Wendreńska // W: Współczesna rodzina : dylematy teorii i praktyki pedagogicznej : praca zbiorowa / pod red. nauk. Janusza Stanka i Wojciecha Zająca. – Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2011. – S. 211-229

Oprac. Jolanta Osińska-Kurek

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót