Dyskalkulia – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2004-2017

KSIĄŻKI

  1. 5 największych problemów u dzieci : poradnik dla nauczycieli, wychowawców i rodziców/ Dorota Nosowska, Renata Kreczman-Madej. – Warszawa : Arystoteles, 2010
  2. Aby polubić matematykę : zestaw ćwiczeń terapeutycznych dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki / Alicja Małasiewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2006
  3. Dar uczenia się : sprawdzona nowa metoda korekcji ADD, problemów z matematyką i pisaniem odręcznym / Ronald D. Davis, Eldon M. Braun. – Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2006.
  4. Dyskalkulia / Karin Landerl, Liane Kaufmann. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015
  5. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki : przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno-wyrównawcze / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. – Wyd. 9. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2013
  6. Mini-max o dysleksji czyli Minimum tego, co na ten temat powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele ucznia dyslektycznego by maksymalnie mu pomóc / materiał oprac. przez zespół pod kier. Doroty Mielcarek w składzie Ewa Jędral [et al.]. – Warszawa : Wydawnictwo „Seventh Sea”, 2006
  7. Oswoić matmę : jak pokonać trudności z matematyką w szkole podstawowej? : książka pomocnicza dla nauczycieli szkoły podstawowej do pracy z dziećmi mającymi trudności z nauką matematyki / Barbara Stryczniewicz. – Opole : Nowik, 2005
  8. Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w liczeniu i zdobywaniu umiejętności matematycznych edukacja matematyczna / Alicja Tanajewska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015
  9. Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci : doniesienia z badań / Urszula Oszwa (red. nauk.). – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  10. Psychologiczna analiza procesów operowania liczbami u dzieci z trudnościami w matematyce / Urszula Oszwa. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009
  11. Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu : wybrane zagadnienia / [red. nauk.] Urszula Oszwa. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  12. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Wyd. 4. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Czy dziewięć jest większe od sześciu? / Magdalena Pitala // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 3, s. 61-68
  2. Ćwiczenia do pracy z uczniem z dyskalkulią / Natalia Minge, Krzysztof Minge // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 3 (31), s. 56-58
  3. Ćwiczenie czyni mistrza / Natalia i Krzysztof Minge // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 50, s. 63-66
  4. Dyskalkulia / Przemysław Bąbel, Ewa Srebro // Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 4, s. 13-17
  5. Dyskalkulia czyli O problemach (nie tylko) z matematyką / Agnieszka Dymalska, Katarzyna Wanio // Remedium. – 2017, nr 1, s. 10-12
  6. Główne grzechy edukacji matematycznej / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 109-123
  7. Jak pomóc dziecku z dyskalkulią? / Magdalena Pitala // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 4, s. 65-74
  8. Jak pomóc dziecku z dyskalkulią? : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Wychowawca. – 2010, nr 6, s. 11
  9. Koszmarne liczby / Patricia Thivissen // Charaktery. – 2013, nr 9, s. 78-80
  10. Mózg, który nie liczy / Szczepan Grzybowski // Charaktery. – 2015, nr 12, s. 64-67
  11. Pokolenie „dys” / Katarzyna Girczys-Połedniok // Charaktery. – 2015, nr 5, s. 58-60
  12. Postawy nauczycieli przedmiotów ścisłych i humanistycznych wobec dyskalkulii rozwojowej / Urszula Oszwa, Aneta Kornat-Wojnarska // Edukacja Dorosłych. – 2014, nr 2, s. 161-174
  13. Specyficzne problemy w uczeniu się matematyki : (zestawienie bibliograficzne) / Elżbieta Trojan // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 9, s. 22-23
  14. Sposoby pracy z uczniami z dysleksją / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 5, s. 50-56
  15. Szkolne potyczki z matematyką – czyli Co o dyskalkulii każdy nauczyciel wiedzieć powinien / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. – 2015, nr 10, dod. „Akademia Nauczyciela”, s. 18-22
  16. Uczeń dyslektyczny. Cz. 3, Objawy dyskalkulii, dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb, rozpoznawanie symptomów / Ewa Misiuta // Sygnał. – 2013, nr 6, s. 61-64

ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

  1. Diagnozowanie niepowodzeń w uczeniu się matematyki / Anna Żerek // W: Diagnoza i terapia psychopedagogiczna w edukacji dziecka Diagnoza i terapia psychopedagogiczna w edukacji dziecka : praca zbiorowa / pod red. Elżbiety Marek i Joanny Łuczak. – Piotrków Trybunalski : Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2010. – S. 185-192
  2. Rehabilitacja osób z akalkulią w neuropsychologii poznawczej / Marta Gryko-Sobańska // W: Wybrane zagadnienia rehabilitacji neuropsychologicznej / red. Emilia Łojek, Anna Bolewska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2008. – S. 156-180
  3. Specyficzne trudności w uczeniu się : definicja i rozpoznanie / Małgorzata Święcicka // W: Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci / pod red. Tomasza Wolańczyka, Jadwigi Komender. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2014. – S. 205-214
  4. Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki u dzieci / Urszula Oszwa // W: Neuropsychologia kliniczna dziecka / red. nauk. Aneta R. Borkowska, Łucja Domańska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. – S. 159-176
  5. Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych / Hanna Jaklewicz // W: Psychiatria dzieci i młodzieży / pod red. Ireny Namysłowskiej. – Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2007. – S . 186-192

Oprac. Jolanta Stempień

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
powrót