W ostatnim numerze 2/2020/2021
– Odsłanianie sensów – o pożytkach czterokrotnej lektury jednego wiersza. Interpretacja B-moll Jana Lechonia
– Kamienie na szaniec Aleksandra Kamińskiego – cykl scenariuszy lekcji poświęcony lekturze
– Niewykorzystany potencjał. Kilka uwag o szkolnych praktykach omawiania lektury obowiązkowej Ziele na kraterze Melchior Wańkowicza
– Wspólnie tworzymy duży ruch młodych humanistów… O prawnych i praktycznych aspektach Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych
– Przy lekturach bez myślenia krytycznego ani rus!
– Moja skrzynia z narzędziami, czyli o narzędziach TIK w metodyce uczenia języka polskiego
– Wyjść z ławek na spotkania z… lekturami
– A tak „Na marginesie”…
W ostatnim numerze 2/2020/2021
– Padlet – tablice wirtualne
– LearningApps – interaktywne materiały dydaktyczne
– Graficzna wizualizacja wyrazów – chmury wyrazowe
– Easel.ly – infografika – aktywizujące środowisko edukacyjne
– Wizer.Me
– Audiodeskrypcja w nauczaniu – platforma ClipFlair
W ostatnim numerze 4/2021 lipiec/sierpień
KSIĄŻKA NA ZAKRĘCIE
– Zielona wyspa
HORYZONTY POLONISTYKI
– Dialog międzypokoleniowy na lekcjach języka polskiego – utopia czy pragmatyzm?
PRAKTYCZNY PRZEWODNIK NAUCZYCIELA
– Gramatyka relacji, czyli o dialogu międzypokoleniowym w szkole
– Mediacja na języku polskim, czyli jak pogodzić skłóconych bohaterów literackich
– Dialog międzypokoleniowy w lekturach szkolnych
– Pokój jako metaforma. Konspekt lekcji po projekcji filmy „Pokój” w reżyserii Lenn’ego Abrahamsona
– Metoda projektów – korzyści dla nauczycieli i uczniów
– Wspieranie ucznia z dysleksją w codziennej pracy
POLSKI W PRAKTYCE
– Między pokoleniami, czyli o tym, co łączy, a co dzieli generacje. Scenariusz lekcji języka polskiego dla klasy VIII
– Pierwsza lekcja
– Dialog grozi zrozumieniem
– Scenariusz lekcji języka polskiego dotyczącej „Legendy o pannie Piotrowskiej” z wykorzystaniem elementów edukacji medialnej